Brac

I morse vaknade jag av att tuppen gal! Sedan började syrsorna😅 
Vi tar färjan över till Brac. Det finns många öar att åka till och jag har läst och läst. Vi väljer till slut Brac. Vet egentligen inte varför det blev så men jag tror det berodde på att jag läst flest resebloggar om denna ö! 
Brac är den största ön i Kroatiens skärgård. Brac är kanske mest känd för oss turister för sin strand, zlatni rat.  Det är en känd strand, en udde som sträcker sig ut i havet ( finns många vackra bilder på nätet). Den förändras visst varje år! Nästan alla stränder i Kroatien är stenstränder. Stranden ser på långt håll ut som en underbar sandstrand, men det är det inte😊 Tycker man kan beskriva den som en innestrand!! Pumpande musik från högtalarna och många som surfar eller kitsurfar! Blåser en hel del! 
Nu har vi i alla fall varit där, badat solat och Tagit en drink😍
Vi åkte till Brac med båt från split. Tog ca 50 min. Vi stod i kön längst fram och den gick om 10 minuter! Jag sprang in till kontoret och köpte en biljett! Vi hann precis! Dålig planering eller kanske väldigt bra planering🤣😅
Brac är känd för sina stenar! De gör fina stenar som bla finns i bygget av Stockholms slott och vita huset! 
Vår camping heter kite. Jag hade läst om den och blev förtjust utifrån att det är en liten familjeägd camping och det är den verkligen. Sitter nu ute uinder ett olivträd och bloggar. Klockan är 21.45. Det fläktar lite skönt, varma vindar! Jag sitter i linne och fryser inte😅 Vi har varit och firat vår "11-årig vara ihop dag"😍 vi åt här på camingen. Familjen gör allt, lagar mat, serverar, bokar platser, servar nya med campingplats osv. Idag nämnde vi en båtresa vi var intresserade av. Familjepapoan ringde och fixade med allt  och kör oss dit på morgonen. ( berättar mer sedan). Tillbaks till middagen: vi åt en underbar bläckfisksallad och sedan grillad fisk och grönsaker, så gott! 
Camingen är mysig men den slår inte vår tidigare camping. Här bor vi nära en trafikerad väg som inte är det mysigaste när man ska sova! Det tar ca 15 minuter att gå till stranden. Men idag hittade vi en genväg! Väldigt vackra hus är det här! Vinrankor och oliver finns överallt! 
(null)

(null)
Här borstar vi tänderna!
(null)
Här bor vi!
(null)
Mysiga restaurangen
(null)

(null)
Här ute ser ni zlatni rat
(null)

(null)
Hamnen
(null)

(null)
Himla god glass!
(null)
Vackert!
(null)
Vacker😍
(null)
Här solade vi idag!
(null)
Lunch!
(null)
Jag på zlatni rat
(null)
Jag längst ut på udden!
(null)
Skål!
(null)

(null)
På väg till brac
(null)

Dagens middag😍


Kommentarer
Postat av: Eva

God morgon Tack för alla fina bilder Har även sett ett vackert parHar alla förväntningar om Kroatien blivit som du tänkt dig? För min del tycker jag det har varit mycket sten Men väldigt vackra bilder som du tagit Lite gammalt men charmigt Börjar ni längta hem? Än så länge har vi molnigt men det ska bli sol Resten av veckan mellan 25-30 grader Mikael skulle komma ner någon dag för Maria jobbar denna veckan Oscar har vi inte hört något från på några dagar På söndag kommer Lars och Ann-Britt från Örebro hit ligger över natt Ska bli väldigt roligt Hoppas det blir en bra fortsättning på eran resa. Kramar ❤️🙋‍♀️😘

Svar: Vi längtar inte hem ännu😊
Men det är varmt😅
Annika och Urban

2019-07-23 @ 08:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0