Cusco

Efter fyra dagar i djungeln lämnar vi den och framför oss har vi en busstur på 11 h till Cusco. Tyvärr blev jag dålig på resan så den var inte så rolig:( Om det beror på höjdskillnaderna eller om det är något annat vet jag inte men det känns som influensa, hög feber och ont i kroppen. Och nästan alla har blivit dåliga i magen😁

Utsikten var i alla fall mycket fin! Massor av lamadjur! Som högst var vi 4700m.ö.h. Då var det lite svårt med andningen. Cusco ligger 3500 m.ö.h. Så när man kommer hit behöver man vänja sig vid den höga höjden för att inte bli höjdsjuk.  Man ska ta det lugnt, dricka mycket och äta regelbundet. Jag dricker mycket te som vi blivit rekommenderade att dricka, med cocablad och socker! Inget gott men vad gör man inte för att pigga upp sig! Man säger att man behöver 1kg cocablad för att få ut 1gr kokain. Så det är nog inte så farligt att dricka lite;)
I Cusco finns det 500000 invånare. Det känns att vi är i Peru nu, den liknar min bild jag hade av Peru! 
Igår låg jag och sov hela dagen:( Urban vandrade runt i staden med de andra. Men idag mår jag bättre och har därför varit ute och fått se Cusco och även handlat lite kläder av alpackaull;) Jag besökte även inkamuseum, intressant. 
Urban är iväg och tittar på regnbågsbergen. Jag vågade inte åka så långt då jag låg hela dagen igår. Imorgon lämnar vi Cusco och närmar oss machu picchu;) 
Inga bilder går tyvärr att ladda upp, så synd då jag har så många fina bilder att visa:(


Kommentarer
Postat av: Eva

Vi harju pratat med varann via Messenger hoppas du är bättre nu Lycka till i fortsättningen av eran resa Kram😘

2017-03-24 @ 18:06:34
Postat av: Lotti%20

Låter som en fantastisk resa, Annika! Synd att du blev dålig förstås, men bra att det verkar ha gått fort över. Ska bli kul att se bilderna senare! Var rädda om er!

2017-03-24 @ 20:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0