Puno

7.30 startade vår resa till Puno imorse. Den tog 8 h med buss. 

Vi reser mycket och får därför se mycket, det är fördelen med denna resan. Är man i Peru  vill man ju se så mycket det går.
Landskapet i Peru är vackert med de höga bergen och de kuperade odlingarna. Men fattigdomen är stor. Många halvfärdiga hus och de hus som finns ser rivningsfärdiga ut. Det är stor skillnad mellan de rika och fattiga. Många hundar går lösa! Barnen ser smutsiga ut och i ansiktena är de brända av solen! Solen är mycket stark när den är framme. Jag vilade i gräset 15 min och blev helt röd! Och när solen inte är framme är det mycket kallt! Hade inte behövt så många sommarkläder med mig, längtar efter min vinterjacka. Inomhus är det kallare än utomhus! På detta hostel finns inget element och hundarna ylar utanför! Det blir till att sova med alla kläder på inatt! En annorlunda resa! 
Men vi har nu vandrat i byn och värmt oss med en kaffe och åt en glass, trots allt!!
Imorgon ska vi åka till en ny familj och sova. Ännu kallare... 
Nu ska vi gå ut och äta. 
Jag återkommer😊


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja! Vad säger man! En otrolig resa ni gör , den måste nog upplevas för att förstå allt. Kram. Trevlig fortsättning 😘

2017-03-30 @ 11:14:01
Postat av: Andreas

Kul att du uppdaterar oss. Hoppas ni har det bra! Låter trots allt inte som ett ställe vi kommer att åka till.. 😱
Var rädda om er!

Svar: Jasså, varför inte;)
Annika och Urban

2017-03-30 @ 20:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0