Ankared, stora Blåsjön mm

Vi har väldigt dålig täckning! Sitter nu vid en reception och skriver lite....
Urban är ute med en guidad tur till korallgrottan. Den är en av sveriges längsta grottor och det blir till att krypa i halva!! Nej, inte för Annika! Ramlade också igår och stukade till min fot så jag är i viloläge idag😊
Igår vandrade vi ca 12 km i Bjurälven. Väldigt vackert naturområde. Det är ett område där en älv rinner både under och över mark. Den leder in i Norge. Det fanns stora slukhål både med vatten och utan. Lite som cenoter i Mexico. Vi gick även gm blinda dalen där jag kände mig som en hobbit! Kanske bilderna kan visa något av vad vi sett;) Meningen var även att nå ett vattenfall men icke! Vi hittade inte vägen och gick istället i ett område där man knappt kunde gå! I smyg hade jag lite ångest, när Urban inte såg eller hörde😬 Men han fick höra en del högt oxå😬 jag kan inte förstå hur han lätt trippar fram och sedan inte har ont någonstans! Han som inte tränar något!!??
Vi bor på en vildmarkscaming vid vattnet! Det är vackert, när vi badar  ser vi  snön på fjällen runtomkring, vackert! När vi kom hit frågade jag på turistinformationen om det även fanns en affär där vi skulle bo! Då skrattade han och sa: "Nä, det är ungefär 10 st som bor där! Så det finns ingen affär!"
Vi har även sett lejarfallet som man vandrar till från Ankared! Ankared är en samisk samlingsplats med flera kåtor och ett litet kapell! Här samlas samerna på midsommar och första veckan i december. 
Nu ska jag in och handla lite i affären som finns vid Blåsjön! Innan jag åker tillbaks till tältet och läser min bok för att sedan åka tillbaks och hämta urban😊
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer
Postat av: Jonathan

Vilken upptäcksfärd ni verkar vara på! Ni får berätta mer när vi ses igen. Själv har jag lyckat bestiga två stycken 4 tusen meters toppar än så länge. Allalinhorn 4026m och Lagginhorn 4010m. Lagginhorn va en riktig utmaning kan jag säga med en elak nordvägg med is och stup. Förhoppningsvis blir det två till om vädret tillåter. Kramar på er!!

Svar: Och vilket äventyr du gör! Helt outstanding! Ska bli kul att få höra och se mer om sedan! Var rädda om er😊
Annika och Urban

2018-07-20 @ 20:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0