Fatmomakke


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Vår camping mellan träden


Fatmomakke är en av de äldsta kyrkbyarna i Sverige, samernas samlingsplats vid brölopp, midsommar mm. Det finns fortfarande samer som bor i byn. Men mestadels är det små trähus och flera privata kåtor som var låsta. Det fanns en öppen kåta för att visa hur det ser ut. En fin kyrka i mitten av byn. I kyrkan fanns en fin dopskål i masurbjörk och renhorn som ljusstakar. 
Vi tältar precis jämte byn. Kanske inte den campingen jag skulle valt men Urban älskar den! Vattnet fick vi ta i älven då det var vattenbrist. Toaletten och duschen ska vi inte tala om hur de ser ut...Ja där är vi lite olika min man och jag😊Så började det förstårs att regna och hagla! In i tältet! Men det gick ändå bra! Nu har vi tejpat alla sömmar med silvertejp🤣😜
När vi la oss började det åter regna! Urban somnar direkt! Själv ligger jag och funderar på vad jag ska göra om det börjar regna in mer😬
Men så kommer jag ihåg hur mina barn älskar ljudet av regn på tält och hur de skulle älskat ljudet från den porlande älven utanför, då somnade jag gott❤️




Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det var det första jag tänkte på, ljudet från regnet smattrandes på tältet! Myspys!

Svar: Älskar dig❤️
Annika och Urban

2018-07-23 @ 07:44:44
Postat av: Jonathan

Kanske är på tiden att investera i ett nytt tält om man behöver använda silvertejp.... 😂😂

Svar: Vi funderar på det💕🤣
Annika och Urban

2018-07-23 @ 08:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0