Kalfjället

Vi lämnar ankarvattnet efter tre nätter och åker vidare norr över. Vi passerar Gaustafallet där en scen från Ronja Rövardotter spelades in, hon sitter och sjunger i vattenfallet. Jag tror det finns 11 vattenfall denna väg men alla är olika😊 Vi kom då äntligen till kalfjället, den absolut vackraste delen av vildmarksvägen! Här kan du både tälta, vandra och cykla hur du vill, fantastiska leder och vyer! Det gick liksom inte att få nog! Vi stannade hela tiden och fotade! En dam som vi köpte en samekniv och smörkniv av sa: "jag brukar gå rakt upp på toppen här, så pekade hon, gör det, ni får en fantastisk vy när ni kommer upp! Det tar bara ca 20 min. Men ta med vatten för det finns inget i bäcken längre!" Det gjorde vi, men det tog längre tid än 20 min🤣🤣 Krutgumma!! 
Om ni åker hit så ta god tid på er! Vi lägger oss så tidigt, redan vid 21 tiden ( finns inte så mkt att göra) och vaknar därav tidigt! Vid 06 tiden😊 då hinner vi med mycket!
Nedan kommer ett försök till att visa ngr bilder från gårdagen!
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jättevackert ser det verkligen ut att vara!!
Tidigt upp för er kanske, 06:00 är standardtid här 😅😇😇 men visst hinner man med mycket på dan då kram❤️

Svar: Så är det😊 Roligt att du läser bloggen😘
Annika och Urban

2018-07-22 @ 21:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0