Tänndalen och Funäsdalen

Vaknar 8.40! Inte så tokigt! Äntligen sover vi lite längre! Det är ju ändå semester!
Vad ska vi göra idag? Planen var att fiska men båten var vi försenade med att boka! Det är samma ostadiga väder, sol, moln, regn, blåst och 7 grader😬
Jag börjar känna mig en aning frustrerad över vädret! Längtar efter lite mer värme. På vår utflykt idag var det just alla dessa väder, som jag då uttryckte till ett yngre föräldrapar med ett barn, som vi passerade. Mamman svarade då: "ja, ett typiskt fjällväder," och så log hon. Jag kände mig så dum! Det hon sa , som jag eg hörde, var: "så är det här lilla vän!" "Har du aldrig varit i fjällen " "Det är väl inget att klaga på, så här är det!"😬
Det är svårt att inte prata om vädret! Och då gärna i negativ ton! Måste skärpa mig! 
Tittar jag ut så är det just nu en klarblå himmel, underbara fjäll och skog! Graderna står på 7,6! Bara att klä på sig och sätta sig på altan med en god drink! Det gjorde vi. Och efter det " lekte vi" italiensk afton och det var en ljummen kväll med musik som spelades i bakgrunden! Det serverades anti pasta osv! I verkligheten satt vi inne och åt rester😂🤪
Idag var vi i Funäsdalen och Tänndalen. Åt lite lunch, köpte jordgubbar från Skåne och besökte ett vattenfall. Passerade Sveriges högst belägna by och en annan by där männen gjort "kallenderpojkarna". 
(null)


(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)





(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0