Värmland

En barndomsvän till mig heter Eva Hild och är en stor konstnär! Jag följer henne på sociala medier och ser att hon ska ha en utställning på Sliperiet i Grundvik. Det passar så bra att göra vårt första stopp där! Sliperiet ägs av Oscar Magnusson, son till Sven-Ingvar, ni vet dansbandskungen ( som tyvärr lämnat jordelivet) De presenterar konst i både, bild, form och mat! 
Evas konstverk är i fantastiska, oändliga, mjuka former som jag gärna vill krypa in i och bli omfamnad av😊 
Vi åt en fantastik god och vacker lunch. Promenerade i området som ligger vackert vid en sjö. Hade gärna badat om det varit lite varmare. 
Vi åker vidare till Karlstad. Till Sandgrund, Lars Lerins konsthall. Äntligen! Det har jag länge velat besöka. Lars gör fantastiska tavlor! Blev dock lite besviken på konsthallen som låg mitt i stan. Hade förväntat mig något annat, lite mer lantligt. Men det var ändå värt ett besök!
Vi kör vidare mot Lofsdalen som vi når kl 20. Det är grått, mulet och dimma över fjället. Det är 13 grader. Blåbären på tomten är vita så tyvärr blir det inga blåbär till frukost och paj!

Men vad var det nu jag lovade mig själv? Inte klaga på vädret! Tur att jag packat ner ullunderställ, mössa, vantar och regnkläder! 
(null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)

(null)
(null)
(null)































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0