Kåseberga, Ale stenar

Vi reser vidare mot Kåseberga. Innan avgång ska vi tömma spillvatten, fylla på vatten och tömma toan. Jag erbjuder mig att ta hand om att tömma toan denna gång.  Men Alltså, det blev inte som jag tänkt... Jag öppnar upp häller ut innehållet och nästa steg blir att trycka på spolknappen. Det finns två likadana knappar?! Hmm.... jag tar den vänstra och vad händer? Vattnet sprutar upp och överallt!!! Ja, jag blev våt!! Usch! Men framförallt så pinsamt!😅 Meningen var att sätta "toaröret" över strålen, för att spola rent. Den andra knappen var till att spola ner innehållet med😂 Har aldrig sett en sådan anordning tidigare, mycket opraktiskt! Ett par gubbar ropade vad jag skulle göra. De sa oxå att de kände någon som varit utsatt för denna "dusch". Och så skrattade de...
Vi är nu i Kåseberga. Står på Ställplatser i Löderup. Alldeles nära Ale stenar och Kåseberga hamn. Massor av husbilar på rad, och de flesta har hundar. Kanske inte den mysigaste platsen men nu har vi prövat det😅 Det som är fint är att vi nu på kvällen kunde promenera upp till Ale stenar igen, men dåutan alla turister. Ale stenar är en skeppssättning från 500-1000 talet efter Kristus. Fortfarande vet man inte exakt vad det är. Kungagrav, tidmätning med hjälp av solen? Ja i alla fall är det vår historia😊 Dessa stenar står i ett vackert naturreservat, på höjden med vacker utsikt över havet. Vi fikade vår medhavda matsäck. Klättrade sedan ner till hamnen där vi intog en god glass. I hamnen serverades både sill och strömming. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer
Postat av: Eva

Ha ha Ja mycket ska man lära sig innan man dör 😂Fina bilder Känner igen ”stenarna ” Vi har varit där Pappa köpte en bok om dessa stenar Finns i Borås Ni har sett mycket på dessa dagar Nu är det hemresa i morgon Kör förståndigt Säkert mycket trafik

Svar: Ja du😅
Annika och Urban

2021-05-15 @ 18:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0