Italien, Dolomiterna 3-4 natten

Vi kör från Tyskland, genom Österrike och hamnar slutligen i Italien. Tänk tre länder på några timmar! Och fem länder på två dagar😊 
Vilken camping ska vi välja? Jag läser tips från andra på olika sighter! Jag googlar på resemålet! Jag tittar i mina appar! Och söker på goggle Maps! Väldigt mkt tid går till detta. Första stället vi kom till var fullt! Då ringde jag till nästa alternativ och fick napp😊 
Vi bor på Caravan park sexten. En stor camping. Men väldigt fin! Lite åt det lyxigare hållet! Finns många vandringsleder härifrån. Pratade med vår granne som varit här i 9 dgr och vandrat. Dock är det dåligt väder på ingång😬 Det vi planerat att se är Cime di lavaredo ( tre topparna). Det blev en buss dit. Sedan tar det ca 3 h att gå runt. Så vackert! Tills regnet, åskan och blixtarna kom. Alltså respekt! Detta väderomslag! Inatt haglade det, stora hagel, lät som stenar mot taket! Tillbaks till vår vår vandring. Ja, egentligen inte så mycket mer att säga…mer än att vi verkligen njutit om det varit sol hela tiden☀️ Vi blev pisseblöta! Alltså ända in på kroppen, allt var vått. Jag kunde knappt röra mina fingrar. Det jag fokuserade på att se vad foten landade för att inte halka. Men vips så låg jag där😂 Sanden blir som is när det regnar. Nu är jag nyduschad och varm, njuter av att jag nu även fått vandra i dolomiterna👌 
Imorgon drar vi vidare till Gardasjön!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Utsikt över campingen 
(null)

(null)

(null)

(null)
Entrén till toaletten😊


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Annika du beställde bara en Wienerschnitzel denna gången?😂😂😂😂😂

Svar: Ha ha!! Kommer du ihåg detta? Det var förra sommaren🤪😂 Det gick bra✌️
Annika och Urban

2022-07-05 @ 09:13:45
Postat av: Ulrika

Vackra bilder, tänk vad ni får uppleva 🙏🙏🙏🙏🙏

Svar: Ja, va kul att du läser bloggen! Ulrika😊 Ja vi får verkligen uppleva mycket🙏🤗
Annika och Urban

2022-07-05 @ 09:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0