Torbole natt 5och 6

Jag går upp så tyst jag kan för att inte väcka Urban. Klockan är 8. Det är varmt! Nu behöver jag inget duntäcke. Jag hoppar i joggingskorna och ger mig ut på en tur för att se mig omkring. Springer längs vattnet som många andra gör. Viker av och ser ett bageri, köper frallor. Springer vidare och avslutar med ett dopp i Gardasjön😊
Vi är i Torbole, norra delen av Gardasjön. Vi står på en ställplats, camperstop. En väldigt enkel ställplats men den ligger precis vid sjön. Här är det många surfare, för det blåser. Vattnet är bara 11grader när vi kommer. Men har stigit till 16 grader nu. Det är stenstränder men fint vatten. Vi får ta på oss badskor. 
Bergen sträcker sig runt sjön. Många cyklar, vandrar eller springer. Vi cyklar till en liten by som heter Arco. Det blir ca 1,2 mil. Det är varmt, över 30 grader. Men cykelvägen är lite lummig. Passerar vinrankor,  och faktiskt kiwiträd, som jag aldrig sett förut. I Arco finns en gammal Borg, högt uppe i byn ( se kort). Dit cyklar och går vi😅 Men en fin utsikt och det fläktar skönt. När vi kommer ner till byn blir det italiensk glass. Vi sätter oss i skuggan framför kyrkan. En gatumusikant står och spelar fint, och vi känner att vi har det rätt gott🙏😊 
På kvällen blir det ytterligare en cykeltur till den närliggande byn, väldigt mysig. Dags för pizza och pasta🥂
Nu börjar vi acklimatisera oss i värmen😅
Imorgon drar vi vidare, vi får se var vi hamnar😅
(null)

(null)

(null)

(null)
Kiwi!
(null)

(null)

(null)
Arco
(null)
Till borgen cyklade vi!
(null)
Urban på cykel😊
(null)

(null)

(null)
Visst är de vackra mamma?
(null)
Apperol 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0