Båt i två dagar 2023-11

Jag ligger helt still. Försöker andas lugnt. Känner svettdroppen som sakta rinner ner för ryggen. Känner doften av diesel. Elverket sitter precis utanför vår hytt. Så det låter som jag sover jämte en motorgräsklippare. Vi är 8 st som sover i vår hytt. Det snarkas och pruttas. Så blir det faktiskt tyst. En i vår hytt gick och påtalade att elverket inte kunde vara på hela natten för då hade snart 8 personer förgiftats med diesel! Han fick slutligen väcka vår reseledare som fick förklara vad vi menade. Jag somnar någonstans mellan svett och diesel😅 Så vaknar jag igen. Väldigt kissinödig. Det innebär att jag behöver kliva över Urban ta mig ner från sängen. Väl ute på däck blir det till att klättra ner för stegen. Till första våningen där toaletten finns. Det är mörkt. Jag tar min telefon och lyser med ficklampan. Och där kryper den stora kackerlackan. Har aldrig sett nån så stor. Vet inte om han eller jag blev räddast😅
Sedan somnar jag om gott. Även på denna båten serveras så god mat. Vi lägger ankare och transporteras med en mindre båt till Komodo för att se varaner. Till en ö med utsikt över tre stränder, den svarta, vita och rosa. Och till ett par öar med vackra stränder och fina korallrev. Så fin snorkling. Massor av fiskar i olika färger. Vi såg även en liten haj. 
Från båten såg vi massor av delfiner som hoppade i vattnet. Och på kväller la vi till vid en ö där det varje kväll kl 18.20 flyger 3000 flygande hundar ( ser ut som stora fladdermöss) över till en annan ö för att äta. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer
Postat av: KA

Ser skönt ut!! Det är ni värda! Jag

Svar: 🤗
Annika och Urban

2023-11-19 @ 23:07:10
Postat av: Malin

Otroligt vad ni får upptäcka och skapa minnen!! Så kulturellt och roligt att få smaka på olika maträtter. Även träffa nya människor 🥰 Tack för att vi får dela resan via din blogg! 😍

Svar: Ja, många upplevelser och många intryck🤗
Annika och Urban

2023-11-21 @ 13:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0