Minisemester till Tyskland och Nederländerna 30/4-5/5

Vi kör vid lunch på tisdagen. Sedan kommer 1/5 då vi är lediga och så två semesterdagar. Det blir en fin minisemester ju! 
Dessutom ska vädret bli bra. 
Vi kom ända till Burg i Tyskland på tisdagen. Hann med en tidigare färja än beräknat, kl 18 redan. Märklig känsla med så få turister på båten. Inga svenskar. 
I Burg finner vi en ställplats i hamnen. Vi betalar endast 0,60 euro🤩
Så far vi vidare, jag lägger in ställplatsen vi bokat, tror jag….det visar sig finnas fler ställen med samma namn! När vi anländer gör vi det på en parkeringsplats, ingen ställplats😬 Jag lägger in den igen och 1,5 h bort finns den plats vi söker. Det är strålande väder och vi längtar bara till att få komma ut och njuta av solen. Bara att köra vidare. Slutligen når vi stället vi bokat. Och jag säger bara, vilken tur att vi bokade! Helt fullt! Ligger cykelavstånd till keukenhof så tror att det är därför den är populär. Egentligen ingen speciell plats men ok. Bara husbilar. 
Hur det nu blev med cykelturen har jag redan beskrivit, inte så lätt att hitta som man kan tro. Och då hängde vi ändå på ett annat par som också var på väg till Keukenhof😅
Under natten vaknade vi till världens åsk och blixtoväder! Och massor av regn! Vi beslutade oss för att ställa in Amsterdam och istället åka norrut. Inte roligt att gå i Amsterdam i regn. 
Tut tut och där kom brödbilen. Urban springer ut under sitt paraply och köper färskt ljummet bröd till oss. 
Vi har nu landat utanför Lübeck. Vid havet. En ställplats som i princip är fullsatt nu. 8 h med en paus för tankning och fika tog turen. Och vi är så lyckliga och tacksamma för att vi valde gårdagen till att besöka keukenhof🙏 För hur hade det varit att se allt det vackra i regn? Vi som valde att sitta i skuggan och dricka öl igår!
Efter en promenad vid havet har vi nu ätit gott. Vi får se vart vi drar imorgon😊



        (null)

(null)

(null)

(null)

 











Kommentarer
Postat av: Eva

Ja det kallar jag för tur. Sett alla dom vackra bilderna på tullipanerna hade inte varit roligt ni har haft det rätt bra resten av resan. Kram ses om en stund. Kram

2024-05-05 @ 14:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0