Sep. 15, 2013

Då åker vi hem igen! Tack för denna resan! Undrar var vi reser nästa gång;)

Sep. 14, 2013

Måste visa denna bild oxå, kolla in björnskinnet i taket.....och för er som undrar så smakade Björn som....björn;)

Sista kvällen! Det blev restaurang Trapper som omväxling. Maten som serveras här i stugan har annars väldigt hög klass, både oxfilé och röding har serverats av kocken Urban medans jag legat i soffan och läst;) Idag blev det renpanna för mig och pasta med Björn , älg och renkött för Urban. Mycket gott! Nu blir det efterrätt hemma;)

Vid dessa små fäbodar brukar vi ta en paus.

Sep. 14, 2013

Det är så roligt med era kommentarer! Tittar efter flera ggr per dag om någon varit inne och läst på bloggen. Jonathan det hade varit roligt att komma till er. Det får bli till våren, tror jag;) Idag var det lite molnigt men ingen nederbörd. Vi gick till glötdalsvallen, inte så mycket klättring idag, skönt för jag har träningsvärk sen igår, tom Urban känner av lite värk i benen ( fast det fick jag eg inte skriva)

Sep. 13, 2013

Kaffepaus innan klättring ner igen.

Blåsigt var det. Här är jag på toppen;)

Vacker utsikt!

Sep. 13, 2013

Vi vandrade upp till 1010 m höjd. Och vissa delar var tuff klättring, mycket brant. Det var även kraftig vind ju högre upp vi kom. Jag som är lite höjdrädd tyckte det var lite läskigt men Urban sprang lätt upp! Men han väntar snällt på mig;) Det var i alla fall värt jobbet för det var mycket vackert på toppen!

Där mötte vi den här söta björnen;) och vi fick lära oss att mjölka;)

Idag åkte vi till Sånfjällets nationalpark. Vid Nyvallens fäbod startade vi vår vandring.En öppen fäbod från 1800-talet. Vi möttes av både kor och getter:)

Sep. 12, 2013

Urban vet mycket, men inte allt;) Han tror att detta är björnspill, vad tror ni? Det var som tur inte färskt i alla fall!

Stenhögar är populärt att bygga;)

Vackra färger i naturen!

Första vandringen

Första dagen brukar vi ta det lite varsamt. I 4 h har vi varit ute och vandrat, grillat korv och fikat! Det är så vackert, stilla och tyst. Upp på Hovärken och sedan över till Digervålen, via solgropen och sedan till bilen. Som vanligt tog vi en tur till byn och kikade i de två affärerna som finns. Och det blev ett litet inköp;) Två vackra ljusstakar:) här kommer lite vackra bilder från vår tur idag. Urban har sin käpp som vi köpte i Frankrike i somras!

God morgon

Vilken morgon! Sol från en blå himmel och alldeles tyst och folktomt;) Nu blir det frukost och sedan vandring upp på Hovärken.

Lofsdalen September 2013

Då är vi på väg till lofsdalen för att vandra igen. Faktiskt sjätte året i rad som vi gör det! Det är så avkopplande i den tysta vackra naturen! Att få vara ute och röra på sig hela dagen är ljuvligt. Få tid för varandra och även tid för sig själv. Spännande hur vädret och vandringen blir detta året;)