Sista skiddagen för denna gång!

Idag hade vi en väldigt vacker fm, -4 grader och sol☀️ då är fjällen som bäst!
Jag sitter i liften med Urban och det är helt tyst, solen skiner från en blå himmel och strålar ner på träden och den vita snön som glittrar tillbaks!
2017 har gett oss en fin start🙏 Marie och Jonathan förlovade sig i lofsdalen på nyår under den vackra stjärnhimmeln❤️ vi riktigt känner er kärlek här i stugan och önskar er fortsatt gott💕
Vi hoppas det fortsätter på det sättet! Hela 2017! Fast av erfarenhet vet vi att det händer inte alltid bara bra saker i livet, vi gör vår resa och påverkar den så gott vi kan åt rätt håll😊
Detta året fyller min kära mor 80 år, Urban 60 år och min "lillprins" blir myndig! Så det blir till att fira dessa jubilarer🍾💐🎁
Imorn åker vi hem till Göteborg, det nya arbetsåret börjar, undrar hur det blir?
Nu ska jag koppla av i soffan med min feelgoodbok, "arvet efter dig"( lade jobboken åt sidan, jag har ju semester;))

Mer skidor och sprit!!

Idag åkte vi utför igen och kommer så att göra även imorgon.
Idag fick vi till ett smakprov av mackmyras whiskey, egen tunna! ( fick dock åka till toppen vid två tillfällen då mannen med nyckeln till källaren inte var där första gången vi kom upp. Det var inte lika blåsigt idag men sämre underlag, mer isigt😁) Men allt gick bra!
Vi fick smaka whiskyn från vår tunna som nu lagrats i 2,5 år. Den var faktiskt riktigt god! Jag som inte gillar whiskey ! Åkte riktigt bra ner i backen sedan😜

Vacker morgon!
Här ligger vår tunna!
OBS! Inget kisseprov😂
Vacker utsikt!
Och här tar du dig sedan ner!

Utförsåkning

Jag har inte åkt skidor på ett par år😬 Så jag var lite nervös inför första åket! Men innan det ska jag först prova ut pjäxor, hjälm mm. Bara att få i foten i pjäxan och sedan knäppa dem blir första utmaningen😜 Nästa steg är att gå med dem! Och, nästan alltid, är det halt just utanför dörren där du ska ta dig ut och gå nerför trappan med skidor och stavar som jag så snyggt lagt upp på min axel😂 Ja , det är inte bara en konst att åka skidor, nästan värre att gå med dem;)) Och, när du väl öppnat dörren och ska ta dit ut gäller det att gå rätt fort så skidorna inte fastnar i dörren som slår igen väldigt fort😆😅 Och som sagt, glöm då inte av att det är halt!! Ha ha! Jag känner mig ofta som "Stig Helmer"😂
Iaf gick allt bra! Urban lurade upp mig till toppen då vi ville göra ett besök i toppstugan och kolla in hur det går för vår wiskey som gör sig redo för att drickas i sin tunna! När vi kom upp blåste det som fa......!!! Stod du åt fel håll, alltså i medvind, gick det inte att stå still! Vi bestämde oss för att inte vandra till stugan då det fanns risk för att skidorna skulle blåsa iväg! Jag blev lite rädd och sa att jag tar liften ner igen! Det var "svinigt" kallt i ansiktet!! Men när jag skulle vända mig om höll jag på att flyga iväg! Jag insåg att det var bättre att jag tog mig ner för backen och det fort! Det gjorde vi och det gick bra! Så fort vi kom en bit ner blev det lugnt och fint väder igen. Hela dagen var det blå himmel och sol! Väldigt vackert! Det glittrar i den vita snön! Men det var kallt. Urban som aldrig klagar frös om händerna så vi fick gå in och värma oss med varm choklad och vispgrädde! Inte så dumt;) tyvärr dog min telefon pga kylan så det blev inga kort idag:( Så synd när det var så vackert!
Nu är vi hemma och myser i stugan! Det blir till att läsa lite mer om organisation och ledarskap till min kurs jag går!

Den här goda champagnen drack vi igår😄

Kallt

Efter en lugn morgonstart gick Urban ut och skottade. Vi bestämde oss sedan för att åka utför under em. Men när jag kom ut och slogs av kylan bestämde jag mig för en promenad istället. Urban åkte till backen.
När jag promenerat en stund blev jag väldigt varm och ångrade mitt beslut! Typiskt mig😁 Men mitt nya jag, som inte ska älta allt, sa till mig att: " nu har du fattat detta beslut, gör det bästa av situationen"! Det gjorde jag;) Njöt av promenaden och gick sedan hem och gjorde mycket goda våfflor med hjortronsylt och grädde😄 Efter det blev det promenad till byn för att möta upp mannen i mitt liv💕
Ikväll blir det mys😊

Utsikt från toppen! Ni ser skybar;)

God morgon Lofsdalen 5/1 2017

Igår kom vi fram till lofsdalen kl 22.15. Det var massor av snö! Och inte skottat eller plogat! Vi fick bära väskorna upp till altanen i djupsnö och det var -23 grader! Jag tog på mig mina överdragsbyxor och då gick det bara bra! Helt stjärnklart ute! Vi 00.30 hörde vi plogbilen. Vi hade lagt oss men Urban sprang upp klädde sig och ut för att få hjälp att ploga vår uppgång;) Det blev så bra😊
Idag vaknade vi till soluppgång och -26. Nu är det dock "bara " -19!
Vi får se vad som händer idag😄