Utförsåkning

Jag har inte åkt skidor på ett par år😬 Så jag var lite nervös inför första åket! Men innan det ska jag först prova ut pjäxor, hjälm mm. Bara att få i foten i pjäxan och sedan knäppa dem blir första utmaningen😜 Nästa steg är att gå med dem! Och, nästan alltid, är det halt just utanför dörren där du ska ta dig ut och gå nerför trappan med skidor och stavar som jag så snyggt lagt upp på min axel😂 Ja , det är inte bara en konst att åka skidor, nästan värre att gå med dem;)) Och, när du väl öppnat dörren och ska ta dit ut gäller det att gå rätt fort så skidorna inte fastnar i dörren som slår igen väldigt fort😆😅 Och som sagt, glöm då inte av att det är halt!! Ha ha! Jag känner mig ofta som "Stig Helmer"😂
Iaf gick allt bra! Urban lurade upp mig till toppen då vi ville göra ett besök i toppstugan och kolla in hur det går för vår wiskey som gör sig redo för att drickas i sin tunna! När vi kom upp blåste det som fa......!!! Stod du åt fel håll, alltså i medvind, gick det inte att stå still! Vi bestämde oss för att inte vandra till stugan då det fanns risk för att skidorna skulle blåsa iväg! Jag blev lite rädd och sa att jag tar liften ner igen! Det var "svinigt" kallt i ansiktet!! Men när jag skulle vända mig om höll jag på att flyga iväg! Jag insåg att det var bättre att jag tog mig ner för backen och det fort! Det gjorde vi och det gick bra! Så fort vi kom en bit ner blev det lugnt och fint väder igen. Hela dagen var det blå himmel och sol! Väldigt vackert! Det glittrar i den vita snön! Men det var kallt. Urban som aldrig klagar frös om händerna så vi fick gå in och värma oss med varm choklad och vispgrädde! Inte så dumt;) tyvärr dog min telefon pga kylan så det blev inga kort idag:( Så synd när det var så vackert!
Nu är vi hemma och myser i stugan! Det blir till att läsa lite mer om organisation och ledarskap till min kurs jag går!

Den här goda champagnen drack vi igår😄

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja du är ju rätt snygg i den oxå En tuff dag vad jag kan förstå Ha en bra kväll

Svar: En väldigt fin dag😄
Annika och Urban

2017-01-06 @ 15:52:27
Postat av: Malin

Du klarade ju svarta backen när vi åkte så detta fixar du mamma!😘

Svar: Ja, det gjorde/gör jag👍
Annika och Urban

2017-01-06 @ 18:01:22
Postat av: Marie

haha du skriver så roligt :D kul att ni åker skidor, och att vädret är bra trots vind! Vi hade ju +6 grader när vi var uppe, galet vad det skiftar!

Svar: Ja, tanken är att de som läser ska se det framför sig😂
Annika och Urban

2017-01-08 @ 13:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0