Tre öar

Idag har vi på fm varit med båt till tre olika öar. De kallas för fågelöar. Vi har sett flamingos, pelikaner, stork, örnar mfl. Man får stanna till med båten och titta på dem från utkikstorn. Det luktade fruktansvärt av fågelskit! På en ö gick vi runt och där var massor av myggor spm bet oss överallt!! Vi var även i mangroveträsk och vandrade genom detta. Såg små krabbor med en längre klo, väldigt speciella. Vi gick fram till en sötvattenkälla som bildade en liten sjö där vi badade! Det var helt klart och rent. Fanns små fiskar som åt på mina fötter, gratis fiskfotbad;)

Mangroveträsk

Ser ni fåglarna i träden?

Morgon

Idag vaknade vi av mer blåst än vanligt och molnigt!! Men det är varma vindar😀 Vi gick upp och tog en joggingtur på stranden och ett bad i havet! Efter det är det gott med frukost! Vi sitter inne och äter en god frukost och tar sedan andra koppen kaffe utomhus.
Till frukost serveras olika juicer, idag var det grön gurkjuice😬
Idag ska vi på en utflykt till tre grannöar! Och nu är det sol igen☀️

Gott....

Receptionen ser ni i bakgrunden och över den takterrassen.

Strandhäng

Det är ca 29 grader varmt men det blåser nästan hela tiden som är väldigt skönt! När vi badar känns vattnet först kallt men det är varmt, ca25 grader. Här är inget snorklingsvatten. Vattnet är rätt grumligt pga blåsten. Det kommer även in tång som det finns mer av på andra delar av stranden! Vi hoppas på mer snorkling nästa vecka!

Vilken härlig utsikt att ta med hem i minnet;)

Tvättbjörn

Idag har vi solat och badat ( förvånande😄) När vi tröttnat på det gick vi en promenad in till byn för Urban ville fota när det var ljust. Åter igen letade vi efter ett ställe för herrelösa djur, hundar och kattor, pelikaner och en tvättbjörn. Här finns flera hundar som springer lösa men de flesta har halsband och en ägare. De som inte har det tar en dam hand om, hon som då äger detta stället vi letade efter. Hit kan du komma om du vill adoptera en hund eller ta en hund på promenad;) Bra ide! Vi tror vi hittade det men ingen talade engelska:( så de verkade inte förstå oss när Urban frågade efter "the Washing bear"!! 😂😂Det stank iaf djur och det var massor av hundar och kattor ( som jamade aggressivt) Men ikväll har vi varit på en fin restaurang och där hade de tvättbjörnar som vi fick mata;) Inte heller de förstod oss när vi frågade efter the Washing bear!! Men till slut förstod de, fast det var trögt! Vi försökte med " an animal, not A dog"😂 Ja kul har vi haft åt detta!
Restaurangen ligger i havet! Ner för trappan och ut i vattnet! Vi promenerade dit. Inte så långt men inget väglyse! Kolmörkt och havets brus! Som tur var blev vi förvarnade för detta av våra grannar, så ficklampan på ! Väldigt god mat, risotto med hummer! Även igår åt vi hummer med hemmagjord pasta! Får ju passa på då detta är deras specialité. Finns även hummerpizza som vi inte hunnit smaka ännu;)

The Washing bear!!

Här är havet rätt ner!

Fantastisk god och fin mat!

Deras egen tiramisu;)

Ha en fin advent!

Vi

Den här bilden tog våra grannar från Stockholm på oss;)

Långpromenad

Under em var vi ute och promenerade, över en mil!! Vi gick så långt som det gick att gå, där mexikanska golfen och karibiska havet möts! Helt plötsligt blåste det upp och himlen blev mörk! Lite läskigt😁 dessutom blev vattnet djupare och vi fick vada en hel del! Vi var helt ensamma och Urban sa: Det är som när vi vandrar i lofsdalen tyst och ensamma! Allt gick bra! Vi vandrade i över två timmar! Nu drinkar vi innan restaurangbesök;)

Oändlig promenad!

Skål;)

Stranden

Imorse gick vi ut och joggade på stranden! Så himla gött! Kändes som man kunde springa hur långt som helst! Kraften får man från havet och stranden! Det fläktar så gott, så värmen är perfekt☀️ Här är så lugnt och skönt, ingen stress! Och jag kan läsa på stranden med mina linser!! Perfekt! Nu har vi ätit en god lunch och en kall öl! Ska ut på en promenad längs stranden tänkte vi!

Häng i mattan!

Kokospalmer

Fina älsklingen!

Jobbigt vi har det!

Besök

Denna söta lilla ödla låg utanför vår dörr idag😄

Långa klor!

Hemska dockor

Det är något med Mexico och döden!? Jag kan inte den historien...men de verkar hylla detta! Finns många hemska miniatyrer, dockor, skelett mm En sådan docka skulle jag haft i min samling pappa! Eller kanske inte?!

Funderar på att köpa med denna hem och ställa den i hallen😜

Byn

Ikväll gick vi in till byn! Det är väldigt långt! Tog kanske 5 minuter;))
På Holbox bor det endast 2600 människor. Ca 1/5 är bebyggd, i övrigt finns ingenting på ön! Den är ca 40 km lång. Det får inte byggas mer pga djurlivet som då kan skrämmas bort! Fåglar, sköldbaddor mm.
Byn består av små färgglada hus! Ser ut som en cowboystad!!
Gatorna är små sandvägar. Det har regnat mkt innan vi kom och då blir gatorna inte roliga att gå på! De små golfbilarna kör som bara den i vatten och sicksack mellan alla gropar! Vi funderar på att hyra en för en tur;)) Men idag har vi bara slappat! Det behövde vi! Det tar på krafterna att byta jobb!

Golfbilar överallt! Och så här ser gatorna ut;)

Jag i byn;)

Och efter regn kan det se ut så här!

Ikväll blev det taccos;)

Lunch

Kanske inte så roligt att läsa om i en blogg men gott var det! Den lilla ön, Holbox, är känd för sin färska fisk! Verkligen god!

Svalkande!

Så gott;)

Och här har vi köket....!!!

Vackra strand!

Vår strand när det ljusnat

Lite längre bort finns denna fina snäckstrand!

Morgonpromenad

Vi kommer nog att trivas här!! Så vackert! Igår somnade vi till vågornas brus i vår jättesäng med myggnät runt om;) Vaknade kl 6 och gick då upp för att få se soluppgång under en strandpromenad😄 Det är så vackert! Det kommer att bli joggingturer på morgonen här! Får nog med mig Urban oxå;)
Inga massor av turister som trängs på stranden fullpackat med solstolar, nä här kan man verkligen slappna av! Det känns som en by uppbyggd som en scen i en film! Innan vi gick hem för en god frukost tog vi ett dopp i havet!

Här bor vi!

Utsikten från vår bungalow, alltså stranden och havet precis nedanför!

Stranden

Häger tror vi!

Här ligger vi nu;)

Framme!

Äntligen framme! En lång resa men den har gått bra! Såg ett par bra filmer, läser en bra bok, mat och dryck vid ett par tillfällen och då går tiden fort! När vi slutligen åkte över till vår ö som vi är på, Holbox, fick vi se en otrolig fin månuppgång;) vi blev hämtade med små golfbilar, för här finns inga riktiga bilar, som körde oss till vårt mysiga hotel, bungalow!  Oj va vi blev glada! Så mysigt! Men jag berättar mer imorgon, nu är vi trötta!

Vackert!

Båttur

Vår bungalow ❤️

Här kan vi koka kaffe;)

Och här kan vi tvätta oss;)

Hängmatta utanför dörren där poolen och havet finns;)

Mexico 2015

Idag är det den 26/11 och vi är på väg till Mexico! Vi ska fira min kommande 50 årsdag😁😎 Vi har aldrig varit där vilket gör resan extra spännande! Det är det jag gillar, nya upplevelser! Hade gärna sett att hela familjen var med men det får bli en annan gång😄 Ni får dela resan med oss här på bloggen. Sitter nu och väntar på att gå på planet. En resa på ca 12h har vi framför oss! Har laddat med stödstrumpor och nackstöd;) När vi kommer fram har vi ytterligare 3 h till hotellet! Buss och båt;)
Vi hörs! Nu är det bordingtime!