Bonifacio

Ligger sydspetsen på Korsica. Härifrån kan vi se Sardinien. Så mysig bergsby! Smala små gränder och en fantastisk utsikt. Vi gick bl.a. Ner och upp de 187 trappstegen ner till havet. Och de var inga vanliga trappsteg , de kan lätt dubblas, så höga var de! Och i 30 graders värme är detta mycket ansträngt;) Men värt varenda steg;) observera att set är oscar ute på klippan, Urban och jag vågade inte;) Efter det avnjöt vi en god lunch och sedan bar det iväg tillbaka längs hela östkusten tillbaka till Calvi dit vi nu återkommit till samma camping. Klockan är över 22 och jag sitter i linne och kort kjol och är varm! Underbart:) Nu ska vi bara sola och bada igen:)


Kommentarer
Postat av: Marie

Herregud, jag vill bara vara där! Så otroligt vackert :) Jonathan sliter verkligen på sitt jobb, fullt upp. Lite tur för annars hade jag nog blivit sur då de sa att han MÅSTE jobba just den veckan vi hade tänkt åka till er :p Massa kramar

2013-07-15 @ 23:17:20
URL: http://Elisabetmarie.blogg.se
Postat av: Eva

Njuuut av allt ni är med om Bilderna är fantastiska är nog lite avundsjuk Kram längtar efter er❤

2013-07-17 @ 09:44:12
URL: http://annikaourbanreser.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0