Längdåkning

Det sägs att har man lärt sig något en gång så sitter det i! Nej det stämmer inte! Det gick lättare när jag var yngre! Jag pratar om längdskidåkning;) Efter ca två timmar i spåret är jag helt slut! Jag hör mig själv säga: "Nä, vi vänder, det går inte", efter fem minuter i spåret! Urban svarar: " så brukar du säga och sedan tycker du det är jättekul, kom igen nu, du kan, du är duktig !" Så bestämmer jag mig för att sluta med att alltid ge upp, tänka negativa tankar, nytt år och jag ska fr.o.m. nu tänka :"Jag kan"! Nästa tjej Vasan! Fast det kanske var att ta i lite för mycket.....
Nu myser vi med glögg och hela kroppen känner av att hon har fått jobba hårt;) Förresten så kom det även två scooter just när jag var i en nedförsbacke utan spår! Jag bad en bön att jag inte skulle ramla, för stanna kund jag inte, det går liksom inte med längdskidor! Men jag klarade mig men avslutade turen med ett fall!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är verkligen en riktig författarinna så bra du skriver skrattar jättemycket jag ser dig när du glider fram du är duktig du har du fått det efter mamma tro??? Fina bilder skönt att åka hem imorgon eller!!!!

2014-01-03 @ 17:33:58
Postat av: Andreas

Bra gjort Annika! Jag känner precis igen den känslan det är bara att försöka stå kvar så länge det går och sedan sikta mot något som ser mjukt ut.. :-)

2014-01-03 @ 23:48:48
Postat av: Marie

Håller med din mamma, du är jätteduktigt på att skriva :) blir glad av att läsa det!! Tycker det är så mycket mer teknik med längdskidor och sjukt läskigt när det går nedför då det är omöjligt att stanna :p

2014-01-14 @ 18:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0