Cenote och snorkling

Idag har vi varit på en underbar tur! Först snorklade vi och fick se underbara fiskar i alla färger ;) Massor av fiskar var runt mig ibland! Det var även lite strömmar i vattnet och jag som aldrig simmat med simfötter kom inte framåt! Jag kollade in hur de andra gjorde men det var inte lätt😬 Det slutade med att alla i min grupp var borta!! Och då ska ni veta att de lovade ha en guide längs fram och en längs bak! Men ingen guide bakom mig!!! Lugn Annika tänkte jag! Ingen panik! Andningen blev tyngre och tyngre och jag försökte trampa fötter, simfötter, som inte var så lätt😩 Skärp dig nu Annika ner med huvudet och skit i allt vatten som kommer in i näsan! Det gick inte! - Urban ropade jag var är ni?? Guiden hörde mig och skickade en mexikansk livguide;) passade på att snorkla när ha drog mig efter sig där jag hängde i en simring;) Det slutade bra!
Efter det blev det en cenote, sötvattenkällor! Finns ca 7000 st! Fantastiskt men lite kallt! Urban åkte även en zipline och hoppade i vattnet! 
Slutligen blev det snorkling i i grottcenote! Vi såg även en fladdermus och en stor spindel! Allt var så häftigt! Vi är mycket nöjda!
När vi kom hem blev det en simtur till baren med våra yngre grannar som är så gulliga;) De simmade med sköldpaddor idag! Dit åker vi imorn!! 
Cenote i bakgrunden;)


Den var död som tur var! Giftig😬

Urban ziplinar

Cenotegrottan här snorklade vi;)

Ser ni fiskarna? Det är helt klart vatten!


Dagens drinkar;)






Kommentarer
Postat av: Eva

Kära nån vad hemskt det kunde ju slutat riktigt illa. Tur att det slutade lyckligt Ni har det bra iallafall. Kram

Svar: Ha ha ja men jag fick se massor av fina fiskar;)
Annika och Urban

2015-12-08 @ 11:44:12
Postat av: Eva

Är det stort hotel ni bor på?

Svar: Ja vi tycker det men vi förstår nu att vårt är litet jmfvis mot andra där vi släppt av folk efter utflykter. Vi träffade en svensk man som bodde på ett hotel nära oss, där var det 4 systerhotel jämte varandra. De hade 16 restauranger att välja mellan!!
Annika och Urban

2015-12-08 @ 12:07:53
Postat av: Marie

Va läskigt! Tur att du ropade! Ser ju helt fantastiskt ut 😍 kul om ni får se sköldpaddor imorgon då 😁 kram på dig

Svar: Ha ha typiskt mig;))
Vi har sett stora sköldpaddor idag! Helt fantastiskt 😄
Annika och Urban

2015-12-08 @ 22:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0