Havssköldpaddor

Idag tog vi taxi till Akumal beach där det finns havssköldpaddor. En jättefin strand, finare än vår! Många ville att vi skulle köpa en guidad tur och försökte få oss att köpa både det ena och det andra! Men vi hyrde två flytvästar och simmade ut där de andra var! Och plötsligt så fanns de bara där! Stora sköldpaddor, de var nog över en meter stora! De åt på botten med sina små huvud utsträckta från skalet med stora ögon! Ett par fiskar satt oftast på deras ryggar;) Så simmade de upp, precis jämte mig, för att hämta luft! Jag följde med dem upp och ovanför vattenytan kunde man då se deras små huvud!! Så häftigt! Är super glad för att jag fick se detta då det var en anledningen att jag valde Akumal. Vi solade och snorklade, en härlig fm! Sedan tog vi bussen hem, el collektivo, billigare än taxi;)
Åt nygrillade hamburgare på stranden och låg sedan på stranden och njöt av solen! Nu sitter vi och slappar på altanen. En stor ödla hoppade just upp och lade sig i solen på poolkanten! Kokkospalmerna vajar av en stilla vind och vi njuter😄 Var ska vi äta ikväll! ( märkväl inte: vad ska vi äta ikväll;))
Kanske ska ta en liten simtur innan duschen för ikväll 😗☀️🍸

här är Akumal beach. Inga kort på sköldpaddorna, tyvärr , men Urban har filmat med sin kamera;)
Här snorklade vi! 

Och solade! 




Kommentarer
Postat av: Eva

Det ser sååå underbart ut. Synd att jag inte får se några sköldpaddor Hoppas att jag får se dig ihop med delfiner Kramis

Svar: Hemma;) vi fick köpa bilder, inte ta några egna. Du ska få se när han pussar mig;)
Annika och Urban

2015-12-09 @ 16:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0