Semester

Semester, vad betyder det för mig? 
Googlade på ordet och fick fram lite historia : "Semester lagstadgades i Sverige år 1938, då fick alla arbetare rätt till två veckors betald semester.[2] Förslag från två socialdemokratiska riksdagsledamöter resulterade i en proposition från den socialdemokratiska regeringen, utarbetad av socialminister Gustav Möller. 1946 fick alla ungdomar under 18 år rätt till tre veckors semester, från 1951 kom detta att gälla alla anställda. Fyra veckor infördes 1963 och fem veckor 1978."
För mig är semester:
Gott sällskap
God mat
God dryck
En god vila
En god aktivitet
En god bok
Helst bortrest!
Det är ingridienserna i semester för mig. Hur är det för er? Hur ser era ingridienserna ut? 
Just nu har jag verkligen semester! 


Kommentarer
Postat av: Marie

För mig är semester
- inga måsten, ren avkoppling
- god mat
- gott sällskap
så ganska likt det du sa :)

Svar: Ja, lite kul när man börjar tänka på det, vad är semester för mig? Inga måsten kan ju även innefatta en helg. Det är speciellt att åka bort, behöver dock inte vara så långt;) Tack för att du delade dina tankar;)
Annika och Urban

2015-01-04 @ 13:38:25
Postat av: Marie

Läste den boken högt för mormor idag. Verkade spännande! Jag fortsatte läsa mitt i boken där hon slutade så hängde inte med helt. Jag köpte en egen bok på norska nu som heter Manualen. Mycket annorlunda krimbok men jag gillar den skarpt!

2015-01-06 @ 22:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0