Isgrottorna i Werfen

Idag åkte vi till isgrottorna i Werfen. Där var jag när jag var tio år ( alltså 40 år sedan😁) med min familj och ville uppleva det igen! Det var en mäktig upplevelse! Det är världens största isgrotta. Den är från slutet av 1800 talet. Massor av is. En del ser ut som skulpturer av människor och djur! Ibland tände de upp bakom isen och det blev väldigt vackert! Vi gick 700 trappsteg upp och 700 tillbaks! Var lite skakiga i benen efteråt! Dessutom var det nollgradigt och jag frös!!! Mina fingertoppar tappade känseln! Isgrottan ligger 1586 möh. Det innebar en slingrig bilväg upp, promenad ca 20 minuter, och linbana, slutligen promenad igen på slingriga vägar och stup rätt ner! (Fast det var trästaket nu vilket jag inte kommer ihåg att det var när jag var 10 år?) En otrolig fin utsikt! 
Vi var där tillsammans med Lotti och Svante och barnen, Majken, Siri och Vera! (Kompisar från Borås). Så roligt att vi kunde tajma in detta då de nu var på väg hem gm Europa! Utflykten avslutades med en god lunch! En härlig heldagsutflykt! Och fina minnen att återuppleva! 






Öppningen

Jag i öppningen 40 år senare....

Innan vi går in;) Familjen Rangvaldsson var välutrustade med kläder.

Goa Vera, familjens lilla sladdis! Äter en österrikisk rätt typ pannkakor. Kom inte ihåg vad det heter. Men Lotti vet! ( hon har bott i Wien)


Kommentarer
Postat av: Marie

Så häftigt! Hade också velat gå dit någon gång. Fick ni några bilder inifrån grottan eller var det bara mörkt? Stackare som frös, kunde ni inte låna kläder som sist?

Svar: Tyckte jag hade på mig mkt men det räckte inte:( Inga kläder att låna! Man fick inte ta bilder inifrån, det glömde jag skriva. Fast det var mkt mörkt!
Annika och Urban

2015-07-08 @ 20:54:10
Postat av: Eva

Jag blir tårögd Kommer ihåg allt som om det vore i går Hoppas Oscar tyckte om det Kul med mötet med Lotti och hennes familj Ha en fortsatt mysig resa Längtar efter nya bilder Kram

Svar: Ja, då var du 38 år och pappa 35år;)
Annika och Urban

2015-07-08 @ 22:53:20
Postat av: Lotti

Fina bilder, Annika! Önskar att vi hade fått en på linbanan nerifrån bara så det syns hur modiga vi var! ;) Förresten, pannkaksrätten heter Kaiserschmarrn!

Svar: Tack, då vet jag;)
Annika och Urban

2015-07-19 @ 11:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0