Spanska trappan och parkpromenad

Idag har vi gått och gått igen! Vi går efter karta och oftast går det bra men jag har upptäckt att vi båda inte har det bästa lokalsinnet eller är de bästa kartläsarna! Fast Urban skyller på texten på kartan, den är för liten att läsa;)
I alla fall har vi varit på spanska trappan och alla de tjusiga klädaffärerna i området. Prada, cucchi mm och en vakt vid varje dörr! 
För trettio år sedan var jag i Rom och inget ser ut som det gjorde då!!? Är det jag som förändrats eller Rom? Kanske lite av båda! Jag kommer ihåg det som litet och mysigt men nu känns det väldigt exploaterat. 
Det är 1/5 idag och alla är lediga och mkt är stängt. Efter spanska trappan var vi i en stor park, som Hydepark, slottskogen eller liknande;) Skulle gå in på ett museum , Villa Borghese, men det var fullbokat till den 8/5!! Vilda papegojor såg vi i alla fall, picknick och glass! 

Den dyra gatan med alla fina affärer! Och längs fram syns spanska trappan.

Spanska trappan i full blom! Bästa tiden är nu i maj.
Gifta sig kan man göra i trappan! Kunde inte låta bli att fotografera! 

Behöver ju inte gifta sig för att man är kär❤️

Lilla jag framför de fina blommorna.

Urban i parken. 

Ser ni sköldpaddorna?



Kommentarer
Postat av: Eva

Ser dom Fina bilder vi får se behöver inte åka till Rom

Svar: Ni kommer få det bra!
Annika och Urban

2015-05-01 @ 18:31:36
Postat av: Eva

Gulligt

2015-05-01 @ 18:34:29
Postat av: Anonym

Vad är cucchi?

Svar: Bror till Gucci ;)) (felstavat)
Annika och Urban

2015-05-03 @ 11:24:51
Postat av: Anonym

Du menar att spanska trappan, coloseum, Vatikanen, forum romanum osv inte fanns där för 30 år sedan... :)

Svar: Jo men det såg annorlunda ut i mina 20-åriga ögon;)
Annika och Urban

2015-05-03 @ 11:27:55
Postat av: Anonym

Du menar att spanska trappan, coloseum, Vatikanen, forum romanum osv inte fanns där för 30 år sedan... :)

2015-05-03 @ 11:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0