En solig skiddag

Vaknade kl 8.30 och trodde klockan var runt 05! Det är så mörkt! Men jag ser ut genom fönstret och ser att himlen är blå! 9.32 soluppgång:) Ljuset kom och vi skyndar oss till backen. Helt fullt på parkeringen!! Urban släpper av mig och jag in för att hyra skidor. Då betjänades 229 och jag fick 265😩 Det var bara till att acceptera och vänta😊 när jag sitter där och väntar och trycker i min lilla tjocka fot i pjäxan kommer en liten stund av tvekan och ångest! Men  den går fort över när jag tittar ut på den blå himmlen och den glittrande snön;) Så var det där med att bära skidorna lite vant och snyggt, öppna dörren, kliva ut på den ishala tröskeln utan att ramla🙏 Jag klarade det denna gången med! Nu till liften och första åket ner i backen! Vilken dålig kondis jag har☹️ mina ben skakar och jag blev fort trött!! Det blev bättre nästa åk och nästa;) men någon proffsåkare blir jag aldrig! Jag tar mig iallafall upp och ner;) Då mina tår nästan frös sönder fick det bli en varmchoklad med vispgrädde, värmande gott och mina tår vaknade till liv igen👌 Ett besök i affären på hemvägen, där alla var och handlade!! Sedan hem och mysa😊



Kommentarer
Postat av: Evay

Ha ha ha 😂 undrar hur du känner dig i morgon ??

Svar: Stretchade igår så det känns ok😊
Annika och Urban

2017-12-30 @ 22:49:50
Postat av: Eva

Ser inte ut som om det är mycket folk ibacken. Ha en brasista dag på året 2017 Kram😘

Svar: Vi sa just det, kö i liften men inga i backen😊
Annika och Urban

2017-12-31 @ 10:12:29
URL: http://Eva.stensture%40telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0