Morgonpromenad

Igår blev det sol och bad vilket det kommer att bli fram till tisdag. Då åker vi troligtvis till Marocko över dagen. 

Vi började dagen med en långpromenad idag. Det är så skönt att gå ut när det är lugnare på gatorna. Det är oxå lite svalare, 26 grader såg jag idag. Angående väder så är det ungefär mellan 26-32 grader hela tiden. Rätt så behaglig värme! Det är så underbart på kvällarna, inte ens jag behöver någon tröja! Dimma har vi däremot haft vissa mornar och även kvällar men det passerar rätt så fort. Igår kväll när vi satt på terassen passerade en kraftig dimma som man kunde se även när vi satt mitt i den! Märklig känsla! I vattnet är det faktiskt inte så varmt! Det är väldigt svalt när man går i men man vänjer sig😊 Igår när jag skulle gå i var det något i vattnet jag inte sett förut? Tång, maneter? ? Jag gick i lite länge bort där jag inte såg några, vad det nu var! Efter det noterade jag att knappt någon var i och badade! Sedan började alla att peka och det blev en folksamling. Någon fångade det som var i vattnet och grävde ner det i sanden. Pratade med en tjej som hade blivit" biten" när hon simmade i vattnet, hon visade märken. Det verkar som det var maneter, det var så jag förstod det, och att de inte var farliga. Men uppenbarligen brändes de! Så det blev inga mer bad. Men det fläktade väldigt gott igår så det räckte att sätta sig upp så blev du sval. 

Så här ser det ut när vi går till och från stranden!
Även här är vägen ner till stranden
Och likaså här, strandpromenaden.
Morgonpromenad i dimman;)

Kommentarer
Postat av: Eva

Du ser rätt brun ut 😉 Vågar du inte bada mer nu? Fin blommig klänning du har. I dag regnar det här GK Kram

Svar: Jo då! Idag var det helt klart vatten igen;)
Annika och Urban

2017-07-29 @ 11:49:58
Postat av: Andreas

Vad fint det ser ut, och härlig värme!
Här hemma är det rena bus vädret, ni valde verkligen rätta veckor..

Svar: Hej, va kul att du är här på bloggen och läser! Ja, här är det varmt! Nästan så vi kan sakna lite regn......😜
Annika och Urban

2017-07-29 @ 17:45:12
Postat av: Lotti%252520

Ser verkligen underbart ut, Annika!

Svar: Ja tack, vi har det bra😊☀️
Annika och Urban

2017-07-31 @ 11:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0