Första natten

Första natten blev i Markgrafenheide camping. Det är en stor camping alldeles vid Östersjön. De erbjöd flera aktiviteter och här trivs säkert många barnfamiljer! ( det finns pool).  Campingen har många höga  träd som är perfekt när du tältar😊
Lite märkligt bemötande fick vi dock😬 I receptionen står en Securitasvakt, övrig personal har slutat ( vi kom dit ca 19.30). Han står och röker. Vi frågar honom om det finns plats för ett tält en natt?  Han svarar: ja, men jag ska först bara röka färdigt min cigarett! Det har varit så många här så detta blir min första cigarett sedan kl 18! 
Så där fick vi lugnt stå bredvid och titta på medans han rökte sin cigarett🤣😅 Sedan fick vi en plats😊
Vi satte upp vårt nya fina tält! Det märks att vi inte har vanan inne ännu, jag menar, vem gör vad, vad ska den pinnen sitta, vilken sida av sängen ska jag sova på,  osv! Då kan det bli lite tjafs😬🤣 
Vi köpte ett nytt tält då min älskade Oscar inte är med längre! Det räcker nu med ett sovrum😊
Vi åt middag, och som alltid i Tyskland, blev det en snitzel och en öl👌
Då campingen ligger vid Östersjön promenerade vi ner till stranden och kände på vattnet. En vacker strand! 
Sedan somnade vi gott i våra varma sovsäckar😴
Var dock lite orolig för mittemot oss bodde en man med en märklig skylt🤣 för er som inte vet vad flamingos står för, så får ni slå upp det😅
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder Hoppas ni sovit gott Kl. Är 13.15 här så ni har väl kommit en bit på väg Här är det 21 gr. Och sol Kram. Vi hörs vidare 🥰😍🙋‍♀️

2019-07-13 @ 13:20:49
Postat av: Malin

Ingen dålig schnitzel! Ser jättegott ut😍

2019-07-15 @ 08:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0