Rovinj

Vi lämnar Brac med båten till split. Vi åker till nordvästra Kroatien, istrien, till Rovinj. Så mysig stad. Lite lik Primosten med kyrkan i mitten på höjden av stadskärnan! 
Vi når Rovinj kl 19. Var något nervös för att hitta ett boende. Men vi hade tur och fick en plats🙏 Det är så många campingplatser men oxå även många campare!! Väldigt många tyskar! Många reserverar sina platser i förväg! Vi har haft tur!  Jag har mailat till några och fått svar men vissa har inte alls hört av sig. 
Rovinj är nog den finaste byn jag varit i! Hade kunnat bo här i ett par dagar till! Efter en skön soldag på stranden var vi och handlade och sedan gick vi in till byn för att äta vår sista middag i Kroatien! Vi gick till en restaurang vid havet som heter Puntulina! Vi delade på tre rätter: melon och skinka, ravioli fylld med ost och tryffelsås, fisktallrik! Så himla gott👌😍
Vi bor här i två nätter. Sedan drar vi vidare till Österrike och börjar vår hemresa. Just nu sitter jag under en upplyst himmel som blixtrar hela tiden! Väldigt vackert! Men nu har det även börjat att åska....och nu fick jag springa in i tältet då det börjat regna!! Får hoppas nu att tältet klarar regnet😬 och att det snart slutar för nu börjar det bli läskigt... kanske behöver vi sätta oss i bilen?!
(null)
Rovinj by night
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Nedanför vår camping!
(null)
Ravioli med tryffel👌

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0