Split

Vi vaknar vid 8 tiden. Köper färskt bröd! Äter frukost och går sedan längre bort på campingen för att lägga oss på stranden😊 Vi stannar i 2-3 h. Solar, badar och läser bok.
När vi känner att solen börjar bli för stark går vi tillbaks till vår dunge med pinjeträd där vi har vårt tält. Vi lagar lite lätt lunch, läser lite mer bok och sätter oss en stund nere i vår badvik där vi då och då tar oss ett dopp och läser lite mer bok😅
Idag bestämde vi oss för att åka till Split på em.
Split är näst största staden i Kroatien. Vi åkte till den gamla delen som fortfarande har byggnationer kvar från romarriket för 2000 år sedan. Stan är byggd på ruinerna av den romerska kejsaren Diocletianus palats. Delar från den kända serien game of thrones spelades till viss del in här. Fanns ett museum med en dvärg utanför. Ville ta ett kort men då hade jag nog fått betala för det....
Vi åt gott och sedan blev det en glass i hamnen😊
Imorgon blir nog vår sista dag här på campingen i Primosten. Nu vill vi se nåt nytt☀️

Urban fann en liten eldfluga vid vårt tält när vi kom hem😍