Att vara i fjällen på sommaren

Nu har vi varit här i över två veckor. Halva vår semester. Jag har tidigare sagt att här skulle jag kunna bo hela sommaren, det är ju så skönt! Nu har vi tyvärr inte fått så mycket sol och inga värmande grader! Det underlättar när man har hemsemester. Jag sa i början av semestern att jag lovade att inte prata om vädret, men det är verkligen inte lätt! Visst går det att genomföra det mesta även i dåligt väder men när solen och värmen kommer då blir allt mycket lättare, vackrare och mer avslappnat😊 Vi har haft varierat väder. De två sista dagarna har varit underbara. Graderna har legat på runt 20 istället för 6 som är det lägsta vi haft! Jag har gått med långkalsonger större delen av semestern. Och våra kängor har vi använt varje dag ( så gott som). Två gånger har jag badat och det har varit, uppfriskande😅 Urban har vägrat! Även ifall jag lockat med goda endorfiner😂
Att vara i fjällen, eller här i lofsdalen, är speciellt. Det är så tyst! Även ifall det varit ovanligt mycket folk i byn, så är det tyst! Du hör dina tankar hela tiden, du får tid att reflektera och tänka. Särskilt om du är en vandrare som vi. Varje dag har vi varit ute och andats den rena fjälluften. 
Jag sitter på altan och ser fjäll med snö som ligger kvar sedan fjolåret. Jag hör det tickande ljudet av en ren, ledaren med störst horn går först. Det tickande ljudet kommer från benet som gör att de kan följa och hitta varandra. Vi har sett många renar och kalvar. De springer överallt på fjället, framför oss i bilen, och som jag sa, långsamt passerar de mig när jag sitter på altanen eller när jag äter middag eller frukost i köket, så traskar de förbi framför fönstret😊
 Lilla räven har även kikat förbi ett par gånger. Tog våra sopor vid ett tillfälle. 
Ja, som sagt det är ett annat sätt att leva här. Det finns en mataffär och en klädaffär, det är allt! Och en restaurang ✌️ Vad mer behöver jag egentligen? 
Igår vandrade vi upp på Hovärken och sedan runt fjället och hem. Efter det fick vi ett par timmar på stranden☀️ Idag vandrade vi in i skogen och upp för fjället för att plocka hjortron. Vi var ute i nästan 6 h och fick med oss närmare 10 l hjortron hem. Det  känns i våra kroppar😅 
Om du får chansen att åka till fjällen på sommaren, så gör det, det är rofyllt för själen.
Imorgon lämnar vi lofsdalen för denna gång! Vi får se vart vi är på väg☀️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)





Kommentarer
Postat av: Eva

Ja Ni är fantastiska med era vandringar Mycket vackra bilder Nu tackar Ni för denna gången Vart går resan? Åker ni hem först 🥰

Svar: Ja! Tack😊
Annika och Urban

2020-08-03 @ 09:30:25
Postat av: JohannA

Fina bilder, välkomna hem

Svar: Tack☀️
Annika och Urban

2020-08-03 @ 21:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0