Lofsdalen

Vaknade kl 8.30, eller rättare sagt då trodde Urban att jag var vaken och började prata högt! 
- Jag sover, sa jag! 
- det såg inte ut så på dina ögon, säger han.
- men jag blundar ju! Sa jag.
- okej, sa han!
- nu är jag vaken! Sa jag😅

Det regnar ute! Vi äter frukost och väntar på att regnet ska avta. Tittar på olika prognoser och hoppas på bättre väder. Då ser vi en liten räv utanför, den skuttar vidare och kanske ses vi igen. Vid 12 känner vi oss reda för att gå ut. Med packad matsäck går vi iväg, mot fjället. Letar efter hallon, blåbär och hjortron. Vi hittar mycket av allt, men inget är moget. 
Äter vår medhavda matsäck på trappan till värmestugan, där brukar det vara fullt med folk på vintern, nu är det bara vi som mumsar smörgås och dricker kaffe. På parkeringen står inte några bilar men tre renar😊 I skidbacken mumsar ytterligare några renar på gräset. 
Ett annat par möter vi som vandrar upp på fjället! Några cyklister och några som spelar freesbygolf. 
Vackra blommor, rödklöver, rallarros och prästkragar!
Vandrar ner till sjön och känner på vattnet, riktigt skönt👌 Men ingen badar....
Vi handlar lite mat som saknas. Fullt med bilar på parkeringen! 
Vandrar tillbaks upp för den långa backen med matkassen i handen. Oh va jag längtar efter att ta ett bad, om jag ändå haft baddräkten med! 
Vi möter några renar som hälsar oss välkomna hem😍
Solen tittar fram och ikväll blir det grill! Vi har semester😊

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: eva

Ni har i.a.f fått en härlig promenad sett både räv och ren Fikat oxå och i kväll grillning En härlig första dag på semestern I morgon kommer nog solen. Kram på Er

Svar: 😘
Annika och Urban

2020-07-19 @ 19:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0