Natt 20-22

Jag frågar ett par,som jag ser är från från Polen, om de vet om och var vi kan ställa vår husbil. Hon visar mig vägen till en kvinna som verkar vara den som äger stället. Hon har långt hår, "skägg" och det luktar svett. En man reser sig upp och erbjuder sig att visa var vi kan stå. Även han luktar svett😅 De öppnar en grind och på den står det att grinden ska vara stängd pga av vildsvin i området. Vi passerar den ena husvagnen efter den andra och det känns lite som en begravningplats för husvagnar, 😬
Här kan ni stå säger kvinnan och Urban som kört husbilen efter oss backar in bilen mitt bland de värst slitna vagnarna😅 grannen jämte oss har en skylt där det står " walking zombie area "! Grannen på andra sidan har disk som inte har diskats på länge! Damen med skägget, visar vad toaletten är genom att peka på en nedsliten bod. Tack, säger jag, men skyndar mig sedan in i husbilen, drar ner rullgardinen och tänker verkligen inte gå utanför denna dörren igen😅 Vi dricker lite vin och äter kronärtskocka som vi doppar i smör. Vi tittar på det senaste avsnittet av allsång på Skansen och allt känns lite bättre🙏
Sedan vi lämnade min kusin har vädret blivit sämre. Det har regnat en hel del! Vi ser på väderkartan att så kommer vädret förbli.  Så vi börjar dra oss hemåt, mot Sverige! 
Att hitta camping är inte så svårt, ibland läser jag om olika tips och på GPS är det bara att söka på camping så kommer det upp närliggande sådana! Oftast har vi tur och allt blir bra men ibland, särskilt om vi är sena ute, kan det vara fullt och det blir en sämre plats. Men aldrig har jag stått på en liknande camping som den jag ovan beskrev😂
Och när regnet faller ner är vi så tacksamma för vår fina husbil Fia😍

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0