Alpvägar och natt 5

Jag blundar ibland, när jag är rädd för en mötande bil bakom kurvan😅 Men det är så vackert att jag inte kan blunda länge! "Här måste vi stanna och fota" "Här är så vackert, vi måste stanna och fota!" "Och här och där, titta så fint…." 
Det går inte att sluta och fota och se sig nog😍 På vägen hem får det bli en vandringstur i alperna!
Och som han kör min Urban, som en riktig yrkeschaufför👌
Det är inte alltid som allt flyter på bra… som idag när jag trodde vi var överens om en väg och det blev en sväng igenom italien, på en betalväg, 700kr🥵 Inte så bra! Men den gick lite snabbare så vi sparade nog lite bensin och Urban behövde inte köra så långt! Han sa argt: jag kör hellre en vacker och lång väg än genom en lång grå tunnel! Det håller jag med om! Jag tror vi bara ska använda kartan framöver, inte GPS! 
Vi kom inte till rivieran idag heller ( trots genvägen😂) men det är det som är det fina med husbil, vi gör det som känns bra, och att njuta av alperna är verkligen något att ta med sig när hösten tränger sig på😊
Nu längtar vi dock att få stanna lite längre på ett ställe. Landade lite tidigare idag på em i närheten av Gap,  camping Manu Savines le lac . Står vid en alpsjö där vi badat och njutit innan lite god middag ( wienerschnitzeln som jag inte orkade äta upp o ettenheim😂😂) i skuggan. 
Ny dag imorgon☀️


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)
(null)
(null)









Kommentarer
Postat av: eva

Härliga bilder. Men ALDRIG i mitt liv hade jag åkt på alpernas smala vägar Jag hade gått 🤨 Nu blir det väl skönt att komma fram till revieran och ta det lite lugnt Bada och sola m.m. Kram 😘 I kväll ska Berit och Cay komma hit. Ha det gott

Svar: Ha ha nä det hade du tyckt varit jobbigt😊
Annika och Urban

2021-07-21 @ 09:44:13
Postat av: Malin

Otroligt vad mycket vackert ni får se! Kul att få följa er resa!
(PS. Ni får gärna bli ägare till en vingård som jag sedan kan ta över 😘)

Svar: 😂. Bra då vet vi😘
Annika och Urban

2021-07-21 @ 18:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0