Hyeres natt 7-11 och Porquerolles

Vi har nu passerat 13 år tillsammans❤️ Mycket har hänt dessa år. Varje år tycker vi ska firas genom en god middag. Denna dagen infaller sig här i Hyéres. Vi hittade en sån fin restaurang precis vid havet. Vi gick dit för att boka. " ni kan få bord om 10 dagar", sa de. Oj då, så populär!! 
Det fick bli en restaurang vid hamnen istället, det blev oxå bra och väldigt gott. Sedan promenerade vi hem i månskenet😍
Idag har vi åkt båt till en ö, Porquerolles. Det tog ca 20 minuter. Ungefär som till brännö, fast här betalade vi 500kr tor samt hyra för cyklar 400kr. Japp ni läste rätt, svindyrt! Och nu skulle jag vilja skriva: "men det var det värt"! Glömde en siffra😅! Det blev även inköp av lokala viner för några hundralappar 😂 Nja, alltid trevligt med utflykter😅 Men när jag mest gick och ledde min cykel, då det var grus och gropiga stenväggar, tänkte jag: "varför hyrde jag en cykel? Det hade ju gått fortare att gå😅😂! " Ja, det kändes så otäckt att cykla då jag bara slirade och uppför orkade jag till slut inte! Det liksom brann i hjärnan på mig! Och vad cyklade vi för att se? Ja ni, en utsikt som var okej men inte storslagen. Vi besökte iaf två fina stränder. En av dem har rankats som en Europas finaste. Vattnet är helt kristallklart och underbart att bada i,  men stränder har vi finare i Sverige😊
Vi har gjort ytterligare en cykeltur och badat på annan strand. Men bäst gillar vi dem nära vår camping. En dag  låg vi helt ensamma på en lite strand. Dit fick vi klättra ner och upp med hjälp av ett rep👌 Snorklat har vi oxå gjort och fick se en del fiskar. 
Klockan är snart 19.30. Vi sitter och tar en gin och tonic efter dagens prestation😅 Dags att äta snart, middagen blir alltid sen här. Det går inte att äta tidigare, för varmt. Kanske skulle ta en dusch oxå? Någon sitter och spelar gitarr i närheten, mysigt! 
Vi funderar på att byta camping imorn eller nästa dag, vi får se☀️

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)
(null)
Restaurangen vi åt på, till vänster. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
(null)

(null)

(null)
Värda efter vår cykeltur 

Kommentarer
Postat av: Eva

Klart ni ungdomar kan bada och vandra- cykla överallt Får se och vara med om mycket, inte rädda för några hinder ( pappa ock jag hade nog tagit badstranden direkt) Viktigas att ni har det bra och det ser så ut. Roligt att vara med på eran resa för jag hade inte fått se allt annars. Nu ska pappa ut och spela golf Vad ska jag göra? Finns alltid att göra. Kram på Er båda. Vi hörs vidare. Var rädda om varann 😍

Svar: Oh va fint du skriver mamma❤️ Men vilka ungdomar skriver du om😂😂
Älskar dig! Ha en fin dag😘
Annika och Urban

2021-07-27 @ 09:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0