Natt 12-, Grimaud

Jag räknar stegen ner till stranden, 30 st från husbilen😊 Nära stranden campar vi nu! Sanden yr, för det blåser lite, som tur är! Det är 37 grader varmt!  När vi letar plats tänker jag: " detta är lite väl varmt för mig😅" Trodde inte jag skulle säga det eftersom jag älskar värmen! Men kroppen vänjer sig, finner sig till ro, kommer ner i varv. Vi går, sitter och ligger , i ett långsamt tempo. Alltså vi gör inte mycket, men vi njuter av det. Idag åt vi Oliver, ost, salami, baguette och frukt till lunch. Och naturligtvis ett glas rosévin! Jag har hört att rivierans bästa vin är just ljust rosévin😍 Det stämmer nog för det är många som dricker det! 
Vi har lämnat Hyéres och är nu i Grimaud, nära St Tropéz. Campingen heter camping de la plage. 
Jag har upptäckt att det tar lite tid för mig att vänja mig vid nya platser för att kunna recensera den rättvist. Vet inte riktigt ännu vad jag tycker om denna! Här är det en lång strand med sand. Vattnet är klart men ändå inte lika klart som vid förra campingen. Det är oxå väldigt många människor här! Vi gillar nog mer camping av det lugna slaget😊 Igår fick vi problem med elen och varmvattnet var slut på campingen. Idag var det varmt vatten i duschen,  och än så länge fungerar elen, efter att jag än en gång  fått hämta dem i receptionen för att hjälpa oss. De säger att det är fel på vår bil men det tror inte vi! De flesta runt oss har både AC och frysboxar! Vi har bara kyl och litet frys. Vågade inte ens använda kaffekokaren imorse! Men efter att chefen varit här och vi har bytt kabel flera gånger så har det fungerat🙏
Igår tog vi en kvällspromenad till byn och som vi fått höra upplevde vi lite av " Frankrikes Venedig". Så mysigt! 
Så ge mig ett par dagar till, så har jag nog vant mig även vid denna plats😊  (null) (null) (null) (null) (null)
(null)

(null)

(null)

(null)
Zlatans båt?
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)













Kommentarer
Postat av: Lotti

Har campingen eget vin alltså! Är väl i Frankrike sånt händer! Ser inte dumt ut på den nya platsen heller, även om 37 grader är i mesta laget. (Några av dem kunde vi väl få låna för här har det sjunkit ganska rejält nu.) Ha en fortsatt fin semester!

Svar: Ja, det är campingens vin😊 Köpte en flaska för etikettens skull😊
Känns lite konstigt att lämna när vi hör hur vädret är…Men det är lite för varmt😅
Annika och Urban

2021-07-30 @ 22:16:28
Postat av: Mikael

Ser jättefint ut 👍

Svar: Ja tack, det är fint😊
Annika och Urban

2021-08-01 @ 09:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0