Natt 13-15. Grimaud

Vilka båtar det finns! Här ligger den ena större båten efter den andra. Några sitter och äter på en av båtarna. De ser ut som vem som helst!  ( vem det nu är😅) Vi ser en italiensk båt, En man kliver av båten och tänder en cigarett, han har en stram kort hårsvans. Ändå lite typiskt utseende som jag tror att maffian ser ut ( iaf som de gör på tv😂) , eller hur? 
Vi går vidare och restauranger ligger längs kanalen, precis som i Venedig😍 Vi köper en glass och njuter av den ljumma kvällen.
Ja, vilka kvällar! De är ljuvliga! Då är det 28 grader och som bäst! Även i vattnet är det samma temperatur, 28 grader! Tidigt på morgonen, strax innan soluppgång är det runt 21 grader, då brukar jag få ta på mig ett täcke😉
Igår hade vi champagnekväll på stranden😍 Det är inte bara vi som njuter av kvällen på stranden, några badar, andra ligger på en filt med ett ljus tänt, andra har dukat långbord. Vi sitter i våra brassestolar och ser på en stjärnklar himmel, vattnet glittrar, och vi dricker champagne, ler mot varandra och njuter.  
Nu har vi varit på rivieran i 10 dagar och det är dags att lämna.
Vi ska ta samma väg som Napoleon en gång gick och åkte häst och vagn, den sk route de la Napoleon. Ska vara en av Europas vackraste. 
Nästa hållplats blir Le monetier, där har min kusin Stefan ett hus😊


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)



Kommentarer
Postat av: eva

Vilka fina bilder, där skulle jag villa vara med Vilken härlig semester ni har När det är 28 gr- till vintern i Sverige då får ni plocka fram alla fina bilder och tänka tillbaka och minnas hur bra ni hade det Plockar bort alla dåliga blommor som blåsten och regnet har fördärvat för mig 😥 Solen skiner och vi har 21 gr Kram 😘 Ha det så bra hos Stefan.

Svar: Ja vi har det toppen! Många fina minnen som vi får😊 tråkigt med blommorna.
Annika och Urban

2021-07-31 @ 13:26:09
Postat av: Mikael

Oj vad fint. Vad bra ni har det. Njut. Här är det jättetråkigt väder

Svar: Ja, mycket fint är det här😊 Vi njuter🏖
Annika och Urban

2021-08-01 @ 09:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0