Natt 2 och 3

Vi tar en kvällspromenad bland vinrankorna, så vackert! Fantiserar lite om hur det skulle kännas att vara ägare till en vingård😊 Ja en del romantiska filmer på vingårdar har jag sett! Urban tar min hand och vi njuter😍
Vi har åkt långt idag, så vi är trötta! Vilken chaufför jag har, han är toppen👌 Vi lämnade Danmark med båt kl 8.15. Vi kom fram till vårt mål kl 20! 
Jag har gått med i så många grupper på FB med tips om allt från mat i husbil till platser att campa på! Där fick jag tips om att man kan ställa sig på många vingårdar. Nu är vi på weingasthof edel-brauch. Det ligger i Edenkoben. 1 euro per person betalade vi här inklusive el! Men sedan köpte vi vin för ett antal hundralappar😅
Jag hade önskat att jag kunde berätta: " vaknade tidigt och tog en underbar joggingtur bland vinrankorna" Men nej det gjorde jag inte🤨 Detblev en underbar promenad istället. Många cyklar här. Vi har med våra cyklar men kände att vi ville vidare. Klockan 10 blev det en vinprovning på gården och flera goda viner köpte vi. 
Efter det åkte vi vidare. Och dagen blev inte riktigt som vi hoppats på! 
Vi hamnade i Ettenheim där vi åkte till en restaurang som vi brukar avnjuta en god wienersnitzel på, men icke, köket hade just stängt.
Vi valde då att stanna inne i ettenheim för att äta. Ettenheim är en fin gammal korsvirkeby. Men där hade oxå köket stängt men för min skull gjorde de wienerschnitzel till två personer, trodde jag! Vi fick två wienerschnitzlar var! Det blev en liten missuppfattning i tyska språket😅 Mycket mat!!
Vi åkte vidare, mot Schweiz. Där tänkte vi campa vid sjön. Ja just det, vi tänkte, men icke, det var översvämning på alla campingar så alla var stängda! Passerade nog 4 platser som var stängda! Så otäckt mycket vatten! Ni ska oxå veta att dessa små byar, så pittoreska, med så smala gränder, upp och ner, där är det en konst att köra husbil😅
Vi körde vidare och slutligen ser jag en liten skylt med ett P och en husbil, ner mot hamnen i St-Aubin-Sauges. Med lite hjälp fick vi tränga oss in med några andra husbilar som hjälpte oss! Väldigt fint ordnat direkt vid vattnet, en liten park, ett par restauranger och tillgång till både toalett och dusch! Toppen! 20 euro för en natt, helt okej😊 och imorgon kommer de och säljer färskt bröd till oss😍
Ja, till slut blev allt bra🙏 (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null) (null)
(null)

(null)


(null)

(null)


















Kommentarer
Postat av: Mikael

Vad menar du med ”vi åkte till en restaurang som vi BRUKAR avnjuta en god wienerschnitzel på… Brukar ni åka till detta ställe?

Svar: Ja, där har vi varit flera gånger😊
Annika och Urban

2021-07-19 @ 18:54:42
Postat av: Eva

En bit på väg Det där med översvämningar låter inget vidare Men du har en bra chaufför som klarar körningen bra Lite motgångar får man nog räkna med Vackra bilder du tagit Vi hörs vidare Ha det gott 😍

Svar: Ja han är bra! Hemskt med översvämningen😥
Annika och Urban

2021-07-19 @ 20:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0