Natt 6 Hyéres

Kvällen är ljummen! Cikadorna spelar på högsta volym för oss! Snart blir det tyst, lustigt hur det fungerar. De slutar och börjar på nästan exakt samma tid varje dag! Tydligt är att det finns en ledare som de andra följer. Det är en konst att vara en god ledare😊 jag läser några sidor till i min bok " Jag kan ha fel" av Björn Lindeblad. Han är verkligen vis, som det namn han fick som munk betyder. Han skriver " vissa människor har aldrig skänkt en tanke på sitt andetag, hur det fungerar". Jag tänker: hur andas jag? Tänker jag på det? Ja, det gör jag ibland och har förstått hur viktigt det är med en bra andning. Han skriver också: "Tro inte på allt du tänker" och "Att inget varar för evigt, inte heller de jobbigaste stunderna". För mig kändes det lite avlastande! Kanske för dig med? Läs hans bok! 
 Vi är nu i Hyéres i södra Frankrike. Vi bor på camping La tour fondue. Längst ut på en halvö. Det var inga problem att få någon plats, så skönt! Tänk att det ordnade sig😅 Fast han i receptionen sa att vanligtvis har de fullt från juli-september. 
För er som undrar får vi bära munskydd i receptionen och ska eg göra det på toaletten och disken men det är inte många som har, bara vi två, ordentliga svenskar😊
På vägen hit åkte vi småvägar( som inte är betalvägar😅) det tar längre tid men är mycket vackrare. Vi åkte på frukternas väg, sjöarnas väg och lavendelfält efter lavendelfält! Det doftade ända in i bilen! Vi stannade och fotade, köpte grönsaker och frukt, och honung med lavendel. 
Vi kommer stanna här, troligtvis en vecka. Nu börjar vi landa och bara är😊 Sitter ännu en ljummen kväll och lyssnar till cikadorna som nu börjar att tystna😊 Vi har det bra, tacksamma för här och nu🙏
(null)

(null)
Här badade vi på em😊
(null)

(null)

(null)
Här badade vi på fm😊
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer
Postat av: Mikael

👍

2021-07-23 @ 09:17:12
Postat av: Lotti

Å, Hyéres har jag tågluffsminnen ifrån! Exempelvis hur vi blev översköljda av tidvattnet på en strand i centrum och utskrattade av lokalbefolkningen som stod på rad ovanför muren och väntade på nästa dumma turist som inte fattade hur snabbt det faktiskt kom!

Ni verkar ju ha det fantastiskt, gläds mer er! Själv sitter jag med morgonkaffet på altanen och har det inte så dumt heller. :)

Svar: Oj oj oj!!
Det låter fint med kaffe på altanen🤗
Annika och Urban

2021-07-23 @ 10:34:54
Postat av: Lotti

Nej, nu rörde jag helt ihop det, haha! Det var i Hendaye (Atlantkusten) det där hände... Men anledningen till att Hyéres klingade så bekant är för att vi steg av tåget där på senaste tågluffen, 2019, för att ta oss till vårt boende i Carqueiranne där vi stannade i nästan en vecka. Fint där! Hyrde bil och tog oss till Cassis en dag, kollade Calanques (nationalpark med underbara klippor och ravinställen att bada på - rekommenderas!)

Svar: Ja, här är oxå klippor. Vi bor längst ut på halvön. Ska ta båten ut till Porquerolles som ska vara väldigt vacker. Vi testar lite olika stränder. Finns mycket att se men nu behöver vi ligga still ett tag😊
Annika och Urban

2021-07-23 @ 11:07:50
Postat av: Ulrika

Men så underbart ni har det så kul och följa med på er resa njut å ha det härligt 💙💙💙💙kramar 🥰

Svar: Oh va kul att du hittade hit! Jag har ju snart bloggat i 10 år😅
Ja vi har det bra! Och vi njuter😊 Kram till dig🤗
Annika och Urban

2021-07-24 @ 14:51:57
Postat av: Anonym

Fina bilder. Och vilken fin hatt Den kaktusen du fotat har vi här oxå , men tyvärr blommat över Skönt för er nu att stanna på en plats lite längre Hoppas ditt ben är bättre Vågar du bada? Kram och ha det så bra i fortsättningen I kväll kommer Boel och Leif hit Vi ska grilla Solen skiner och vi har 25 gr +

Svar: Jadå, det går bra att bada😊 Ja vilken sommar vi har i Sverige😊
Ha en fin kväll😊
Annika och Urban

2021-07-24 @ 16:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0