Hemfärd från lofsdalen

Hej då stugan, hejdå lofsdalen! Tack för denna gången! 
Jag brukar alltid säga hej då till platser jag varit på. Ibland ses vi igen och ibland återkommer jag inte. Det är alltid en liten sorglig känsla men också ett sätt för mig att känna och visa tacksamhet. 
Jag lyssnade nyligen på en av sommarpratarna på radion, för henne var det viktigt att alltid göra ett fint "hej då" till sina nära och kära, som om det vore sista gången de sågs. Det var för henne ett sätt att prioritera . 
När jag gifte mig höll min pappa ett tal för mig där han gav rådet: " somna aldrig osams"! 
En av mina närmsta vänners pappa lämnade jordelivet hastigt i veckan som gick….hon är så ledsen när vi pratas vid på telefon….hon hann aldrig riktigt säga hej då, det gjorde ont.. 
Ja det var en lite sorglig inledning av det sista inlägget för den här gången. Men ville ändå dela med mig av dessa tankar! Var rädd om dig och dina nära och kära❤️
Nu är vi på väg hem! Vi har haft en fin helg men saknat solen. Men vädret är inget vi kan styra över. Vi har njutit av kortare vandringar, god mat och dryck samt horisontell ställning läsande en bok😊
En sak som faktiskt var helt ny för oss är att vi var inte ensamma i lofsdalen denna gången! Vi har aldrig sett så många bilar och människor. Det är ju både roligt och lite jobbigt….När vi igår gick upp till toppen på Hovärken räknade vi till 25 st andra som oxå var där! 30 bilar stod på parkeringen! 

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)







Kommentarer
Postat av: Eva

Ja det var lite sorgligt inlägg du började med Godnatt är viktigt för oss somnar inte innan vi sagt det Tråkigt med Annas pappa Har ni arbetat något med isoleringen som skulle göras ? Hej då säger jag alltid när vi åker från Gamla Köpstad Ett måste för mig. Kram välkommen till oss i helgen

Svar: Ja, sånt är livet!
Annika och Urban

2021-09-19 @ 11:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0