Lofsdalen höstvandring 15-19/9. 2021

Det är helt tyst! En granne är här. Han säger: så roligt att se någon människa här!  Det är molnigt och visst hade det varit ljuvligt med lite sol lysande över höstfärgerna på träden och fjället! Då blir det som en "brinnande" skog i gult, orange, rött och brunt! Men det gör inget! Tystnaden är oslagbar! Och det luktar friskt av höst! När vi packar för en utflykt säger jag: vi tar med ett par påsar om vi hittar lingon! Idag skulle vi gå upp på Hovärken men lingonen " hindrade" oss😅 Det är så lätt att plocka lingon! Jag blir liksom tokig. Där är lingon, och där och där!! Fingrarna fryser och övriga kropoen oxå! Vi dricker vårt medhavda kaffe som ju smakar så mycket bättre utomhus?! Sedan fortsätter vi och hittar mer lingon😊 
Det blev 3,6 liter lingon utan att vi planerat det😊 jag plockar för hand och Urban plockar med bärplockare. Efter att han rensat sina lingon, som tog mer än 30 minuter, så blev resultatet 6 dl mer än mig som plockat för hand! Alltså om jag plockat i 30 minuter till hade ju jag fått mer! Det betyder att det är bättre att plocka för hand! Eller hur? 
Vi är i lofsdalen,  vår årliga höstvandring,i  14 år  har vi nu varit här i september. Att få komma hit efter att ha varit igång igen på jobbet efter sommarsemestern är så ljuvligt, tyst och lugnt.  Vi fick denna resan hit ha med oss ett släp med isolering och gipsskivor till det nya förrådet som är byggt vid stugan.  Så där gick 1 h till, alltså 10 h till lofsdalen. Det gick iaf bra och fint att kunna hjälpa till för att få Boden klar. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag kan inte säga annat än ” Det ser så härligt ut När din far och jag var nygifta var var vi ute och plockade lingon , men vi var inte ensamma både din farmor,farfar,mormor ock morfar var med 😜 Ibland även Conny och Ingrid Kaffe och smörgås hade vii med oss En härlig tid Underbara bilder Ha en fortsatt härlig helg. 🥰

Svar: Tack! Fina minnen❤️
Annika och Urban

2021-09-16 @ 21:22:47
Postat av: Mikael

Låter härligt 👍😄

Svar: Ja verkligen😊
Annika och Urban

2021-09-16 @ 22:59:26
Postat av: Jonathan

Plockning för hand är bäst och snabbast. 😎

Svar: Just det💪
Annika och Urban

2021-09-18 @ 20:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0