Norge 25/5-2022

Klockan är 23.30 och vi lämnar Göteborg för att åka på tur till Norge. Urban kommer hem från en disputation och vi har in i det sista tvekat på om och var vi ska åka då vädret ser ut att vara regnigt överallt😬 
Klockan är 01.30 när vi stannar på en parkering längs motorvägen vid Strömstad. Tillsammans med de andra lastbilarna ställer vi oss och somnar gott😴
Denna gången är det Urban som planerat vart vi ska. Vi gör lite olika när vi planerar, jag planerar nog lite mer i detalj. Jag har också läst lite och fått tips i de grupper jag är med på sociala medier. Jag har även upptäckt att på goggle Maps så kan man söka tex sevärdheter längs rutten och då kommer många förslag. 
Det blir en lång resdag, men med några stopp. Norge är så vackert. Vi reste ända upp till Dombås i mellersta Norge, ca 60 mil. Vi tog en avstickare till Dovrefjäll nationalpark. Där finns de enda vilda myskoxarna. Vi såg inga men hörde att de passerat där under gårdagen🙃 På väldigt långt håll gick några vildrenar som någon kunde se gm kikare ( inte jag) Det blåste kallt, tur vi hade vinterjacka och mössa😅 Några husbilar hade ställt sig där för natten men vi valde att åka vidare och hamnade i Måndalen utanför Åndalsnes. Där stannade vi på Mona camping. Så vackert men snöklädda berg och fjorden precis framför oss. Då vi hade både sol och regn bildades en fantastisk regnbåge. Urban fiskade lite ( tyvärr ingen fisk), vi grillade och njöt.
(null)

På parkeringen
     (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


(null)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0