Hemresa från Kenya och Zanzibar

Jag ligger i solstolen och tittar ut över havet, indiska oceanen. Jag vill kalla det för vicks blå, Urban tycker det känns ännu mer blått. Vi tar varandra i handen och säger bägge två "Vad vi har det bra",  det är inte första gången vi säger det på denna resan. Så mycket vi upplevt och fått se. 

Lite swahilis: Jambo, jambo : Hej hej!
Al sante: tack
Pole pole: långsamt
Hakuna matata: allt är bra, lugnt! 
KVA akvia: skål

Vår resa närmar sig slutet för denna gången. 
Som en i gruppen ( Micke) sa när vi var ute på vår sista gamedrive, på norrländska: " de är nyanlända. De ser man då de stanna framför varje djävla gnu och zebra som de ser. Det gör inte vi😂🤪
Här på Zanzibar kommer också "nyanlända" och ser på det vackra havet😍
Jag vill påminna er som läser att gärna gå in och titta på mama zebra memorial fond. 
(null)

(null)

(null)

(null)







Kommentarer
Postat av: Eva

Tack för alla fina och härliga bilder,alla berättelser du skrivit om vad du sett och hört . Otroliga Hade jag-vi inte varit så gamla hade jag faktiskt kunna tänk mig att åka på resan Hoppas sista kvällen var bra för. Önskar Er en fin resa hem till Sverige. Välkomna hem

Svar: Ja, det hade ni säkert uppskattat😊
Tack så kul att du följer mig, älskade mamma❤️
Annika och Urban

2022-10-06 @ 18:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0