Kenya, massaj mara blandat

Vi lämnar Kims hus efter att ha varit hos honom och druckit te. På vägen till bilen har Bernhard och jag ett samtal om äktenskapet. Han berättar för mig att han har en fru och två pojkar. I april ska han gifta sig med sin andra fru. Han tar upp mobilen och visar mig bilder på familjen. Han berättar att hans nya fru bor längre bort.
" så hur ska du hinna med två fruar?" frågar jag.
" jag vet inte riktigt ", svarar han. "Kanske jag får bosätta mig mellan dem!"
"Så har inte vi det, vi är bara gifta med en".
" men det måste bli tråkigt, att bara ha en?"
" man får jobba på sin relation, göra det bra"
" det är ingen hemlighet att vi har flera fruar, alla vet om det och accepterar det"
" ja du säger jag, hos oss är det ju faktiskt mycket otrohet, man är gift med en fru men har en annan i hemlighet"
" så är det inte hos oss, ingen hemlighet"

Vid ett annat tillfälle sitter vi och pärlar med några massajer. Jag frågar då Elisabeth om hon har flera män. Alla skrattar. Det verkar vara en otänkbar tanke😅 Dottern till Elisabeth säger att hennes pappa har 3 fruar. 
(null)
Vanlig syn! 
(null)
Hänger tvätt
(null)
Vår lodge
(null)

(null)

(null)
Byn talek
(null)

(null)

Marknad (null)
Sandaler av bilgummi 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
På väg tillbaks till Nairobi 


Kommentarer
Postat av: KA

Vackra bilder som vanligt och intressant och bra skrivet👏👏. Är kvinnorna alltid så vackert klädda eller är det för att ni är där? Nu blir det väl lite ” semester”!

Svar: Tack! Kul att du läser😊
Det är blandat. Men för det mesta är de så fint klädda😊
Nu är vi på Zanzibar 😊
Annika och Urban

2022-10-01 @ 23:24:45
Postat av: Anonym

Helt fantastiska bilder! Sandaler av bildäck var innovativt! Aha, Zanzibar nu! Där var Isak och gjorde praktik näst sista terminen på sin utbildning. Vi skulle åkt dit och hälsat på, men så kom Covid och sabbade allt.

Svar: Ja, när du säger det så kommer jag ihåg😊
Annika och Urban

2022-10-02 @ 18:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0