Sven och Linda, Kenya

"Du är så lik Indiana Jones", säger jag till Sven. Sven skrattar.
" tycker du inte han är lik Indiana Jones Linda?" frågar jag. 
" varför tror du jag blev så förtjust i honom", svarar Linda och ler. 
Sven och Linda har en speciell historia. Så jag berättar lite kort om den. 
Sven var gift med Ingegerd och tillsammans har de tre barn. Linda var gift med Pål och de har två barn. Bägge paren tycker om Afrika, Tanzania och Kenya. De reser, arbetar, bor och skriver om Afrika från sina olika håll. 
En dag är Sven ute och vandrar med sin fru i Kenya. De mötte en arg elefant. De sprang åt olika håll in i skogen för att gömma sig. Det visade sig att Ingegerd blivit skadad och hjälp hann inte dit i tid. Ingegerd dog i skogen med Sven vid sin sida❤️
En dag sitter Linda med sina barn i hemmet i Tanzania. Det knackar på dörren och Linda trodde det var grannarna som ville klaga på utegrillen som byggdes till Påls födelsedag, 50 år. Det var inte grannen. Det var polisen som berättade att Pål blivit påkörd och avlidit av skadorna. ❤️
4 månader senare träffades de genom en god vän och kärlek uppstod. De har nu under snart 20 år ordnat med resor till Kenya. De berättar och berättar så många fina historier. De har 5 barn här i kenya som de  hjälper ekonomiskt med utbildning. De har köpt land, där de nu finns en egen liten uppbyggd by( jag skriver om det i nästa inlägg). De har startat en skola, en vårdcentral och jobbat länge med att få bort omskärelse som nu är på väg att helt försvinna  för flickor. 
Deras liv kommer förhoppningsvis bli en film. De har varit i Hollywood, så vi får se🙏👌 Huvudrollen kommer Kim få. En massaj som Sven känt i över 30 år. Han är med här och är vår guide och chaufför. Vi var idag och besökte ett av hans hem. Han har två fruar och 10 barn😅
(null)
Kim
(null)
Sven och Linda 
(null)

(null)

(null)
Linda är mycket omtyckt
(null)

Vår lodge





Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande historia! Ja, det var just den där majsgröten jag tänkte på, i förra inlägget. Den har man ju hört talas om. Men tur att det finns lite annat också då. Hur länge var det ni är borta? Två veckor?

Svar: Japp två veckor. Vi åt även banan i någon sås. Men det smakade inte mycket😍
Annika och Urban

2022-09-28 @ 22:32:59
Postat av: Malin

Vilken otrolig historia!! Låter nästan inte sann 😅 Hoppas det blir en film, den skulle jag mer än gärna vilja se!

Svar: Ja, jag ska börja med att läsa deras bok😊
Annika och Urban

2022-10-01 @ 10:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0