Verdon Gorge

På toaletterna på camping de la plage, finns bilder av olika fantastiska platser i Frankrike. Jag fastnade för en bild på Verdon Gorge, Europas Gran Canyon. Kollade på kartan och noterade: 
" Det ligger inte alls långt från oss. Vad säger du Urban, ska vi ta det när vi lämnarhär?" 
Sagt och gjort så blev det. Det är så det kan gå till när vi bestämmer var vi ska😅 En bild på en toalett😉
Vilka vägar! Vilket vatten! Vilken Canyon! Det tog 4 h att åka runt o h se allt. Värt att se!
Tog in  på en municipal/kommunal camping för natten, väldigt enkel 18 euro👌 Den låg vid en flod, inte mkt vatten, men så klart vatten! Klart det blev ett bad😊
Dagen efter, idag, har vi rest i ca 7 h. På små vägar igen! Förstår inte vilka vägar GPS väljer ibland😅 Men min Urban kör som en proffesionell lastbilschaufför👏 Klart jag är kär i honom, han är fantastisk! Har landat i Pont-d’Ain. Vädret har redan blivit svalare. Endast 25 grader nu och kl är 18.30. Fick ha extra filt på mig inatt och stänga fönstret 😬 Låt inte värmen ta slut så fort, älskar verkligen dessa ljuvliga kvällar. Imorgon drar vi vidare och hoppas nå Eugisheim. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer
Postat av: Lotti

Vad fint ni har det! Och gött med en skicklig chaufför! Var också otroligt nöjd med min (Svante) nu i Albanien när vi åkte slingervägar i bergen utan vägräcke och med minnesstenar över alla som dött längs vägen!

Så vackert i kanjonen! Vi var i Calanquerna mellan Marseille och Cassis 2019, också jättefint och såg lite liknande ut, men det är ju vid havet. Nu ska ni norrut då?

Svar: Ja det går inte att bli osäker i trafiken här😅
Ja nu är vi på väg norrut mot Sverige igen. Det är vår sista vecka nu. 🤗
Annika och Urban

2023-07-16 @ 20:44:58
Postat av: Malin

Helt magiskt! Tur att han kan köra, jag hade nog fått svindel och kört av vägen! 😅 Samtidigt otrolig utsikt!!

Svar: Ja, man får blunda med ena ögat och kika med det andra😅
Annika och Urban

2023-07-17 @ 22:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0