På väg 2:a natten

Vi lämnar Burg 7:45. Idag vet vi att det blir en dag med många mil. Men vi ser även resan som målet. Man vet aldrig vad man får uppleva under färden. Ett par köer hamnade vi i. En olycka där tom en helikopter landat för att ta med sig en skadad. Vid dessa olyckor blir det ofta "tittköer" på andra sidan, den sidan vi körde på. 
Jag har läst att det är vackert i Harz. Vacker natur och flera korsvirkeshus. Det ska även finnas ett ånglok med vagnar som tar en upp på berget Brocken. Brockenbahn är en del av Harzer Schmalspurbahnen, Harz smalspåriga järnvägar, som har det största nätverket av smalspåriga järnvägar i hela Tyskland, med hela 25 ångtåg, varav det äldsta är från 1897, Vi stannar i Wernigerode som består av färgglada korsvirkeshus. Vi har även turen att se ångloket och när de fyller på kol. Vi bestämmer oss för att åka vidare då vi vill komma så långt ner som möjligt. Vi får även höra från våra nära och kära att ett oväder är på väg in nära där vi är. Men än så länge är det väldigt varmt, 36 grader står det på ett ställe. 
När vi kört ca 90 mil och klockan börjar närma sig 17 känner vi att det är dags att stanna för natten. Vägarna hit har varit väldigt platta fullt med olika fält. Inte så mycket att se. Men Urban tycker det är roligt att köra en väg han inte kört innan. Men nu behöver vi mat och vila. I appen park4night finner vi direkt en ställplats på en gård. Fanns dock inga djur. 10 euro och då fick vi tillgång till både toalett och dusch🤩
På natten hör vi att det långsamt börjar smattra på taket. Snart låter det mycket, regnet slår på taket och det blixtrar och åskar om vartannat. Urban sätter sig och beskådar blixtrandet. Själv drar jag täcket över huvudet. Men snart tystnar det och vi somnar tryggt. 
Nu drar vi vidare mot Tysklands högsta berg. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
På ställplatsen kunde man även på på detta hotell. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0